Bio ensamma för första gången på ett par år!

Så kom dagen eller snarare kvällen då vi fick barnvakt för första gången. Gissa om jag var nervös! Den som skulle passa Neo var min pappa. Efter lite information om Neos rutiner, så for jag och Jonas iväg in till stan. Inception var det vi såg. En jätte bra film faktiskt! Trist bara att jag var sååå himla trött! Hade nämligen gått en nästan 2 timmar lång promenad med son och vovve, tidigare under dagen. Jag hade också storhandlat, lagat mat, städat upp osv osv osv. Och är man van att lägga sig runt 20:00 på kvällarna för att garderas ett par timmars sömn, så börjar man jäspa tidigt på kvällarna. Men det gick ändå minsann! :)

Men.... En ganska tuff dag och bio sent på kvällen och sen var det bara bums i säng. Neo vaknade runt 23:00 som han brukar göra för att få sin välling. När jag satt där och gav honom välling, så kände jag plötsligt hur något rann längs mitt ben och ner i min säng. Blöjan satt inte som den skulle!!! Hela Neo, hela jag och vääääldigt stora delar av min säng blev dyngesur! Inte mycket att välja på - bara att tvätta Neo, byta blöja, byta sängkläder och duscha mig. Puh! Men sen somnade vår lille skrutt nästan direkt tack och lov och om man bortser från en hel del "pratande i sömnen", så fick jag nog i alla fall ett par timmars sömn. :) Lovely!

Så kan det gå minsann! Nej, nu är det dags att ta itu med denna dagen.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0