Lååångpromenad och storstädning

Gårdagen blev hurgig minsann. :) Jag och Jonas fick för oss att gå en superlång promenad på 2,5 timmar. Sen kändes det i fötterna vill jag lova. Neo satt däremot snällt i sin sulky och vred, vände och smakade på en kotte han fått av sin far längs vägen. En god middag fick avsluta dagen och sen var det dags för vår lille kille att nana.

Idag har vi storstädat huset. DET behövdes. Aslan har fällt ovanligt mycket päls senaste veckorna och imorses hittade jag två enorma spyor på en av våra största mattor i vardagsrummet. Jonas hittade sen ytterligare en på balkongen. Lovely! Not. Hoppas bara att det inte är något allvarligt med vår lille jycke. Nog för att han brukar fälla vinterpälsen men jag anar att det är något mer. Får ha ett vaksamt öga helt enkelt.

Imorgon far jag och Neo till Hunnebo där vi ska träffa min far, syster och bror på kyrkogården där mamma ska ligga. Sen ska vi utse en sten och vad som ska skrivas på stenen. Runt ett-tiden ska jag och mina syskon vara med när urnan sänks ner i jorden för gott. Pappa däremot, orkar inte vara med. Jag hoppas hinna en sväng och hälsa på min farmor imorgon också. Kanske hälsar jag på min farbror Mats också när jag ändå är i Hunnebo. De har nämligen köpt ut farmors hus från min pappa och de andra syskonen så de använder det stora huset som sommarstuga nu. Det är ett rejält hus vill jag lova! Farmor bor nu på hem. Hon är allt för gammal och dålig för att bo kvar i huset. Men hon är pigg och helt klar i huvudet! Inte illa för en kvinna som haft Parkinson i över 30 år och nu är 91 år gammal!

Nej, nu ska jag nog ta en promenad med Neo och Aslan - dvs så fort Neo behagar vakna ur sin middagslur. Kanske är det dags för middag innan också. Ja ja... Vi får se vad som hinns med. :)

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0