Pizzabakning och grillning

De senaste två dagarna har jag och Jonas sysselsatt oss med att fixa och dona. I förrgår så bakade jag Tacopizza som vi bjöd Jonas mamma och bror på. Det var smaskigt minsann!

Igår så kom de igen. Vi tvättade bilar, Jonas mamma vaxade sin, jag städade hela huset och så fick vi besök av en ventilationsfirma som kom för att se hur det står till med ventilationen i vårt badrum. Som Jonas redan listigt listat ut, så var den ingen vidare. Än värre var att vi inte har någon bra ventilation på vinden så det kan bli mögel där. Det är inget vidare kul med en sådan risk när man har barn direkt!

Senare på eftermiddagen så satte vi oss på uteplatsen och grillade. Bäst att njuta av sommaren medan den fortfarande finns kvar. :)

Mitt upp i alltihop så fick jag reda på att min bror fått jobb på en underleverantör till Volvo i Göteborg!! Grattis käre bror!! Underbart!! På samma arbetsplats OCH skift, jobbar dessutom en nära vän till honom och det gör det hela ännu mer roligt så klart. Så nu har han sagt upp sin lägenhet och shär i stan och söker med eld och låga efter en ny i Göteborg - helst så centralt som möjligt även om det naturligtvis inte är så enkelt att få. (någon som har något tips????)

Idag ska jag och neo fara hem till min faster Lisbeth i Uddevalla. Min fasters man Stig, har reumatism och osteoporos och har börjat bli allt sjukare tyvärr, så de tänker sälja ett av sina två hus och bo i det de har på kusten. Till följd av detta så behöver de göra sig av med lite saker som de har dubbel uppsättning av, så då frågade min min faster om jag ville komma till hem och se om det är något jag vill ha. Lisbeths man är revisor och han har haft en kund som äger en stor klädkedja. Min faster har fått väldigt mycket kläder gratis av dem men det är inte alltid kläderna passar henne eller är i den stil hon gillar mest och då ringer hon mig för att höra om det är något jag vill ha. Sen shoppar hon gärna också och ibland är det något som hon tröttnar på som jag får ta över. Rätt smidigt och praktiskt för mig så klart. :)

Snart är det dags för Jonas att börja jobba igen. På måndag närmare bestämt. Själv ska jag börja utnyttja Saabgymet och komma igång med träning en gång för alla!! Sen är det snart dags att börja förbereda sig mentalt för både inskolning på förskola (dagis) (iiiiiih!) och jobb. Är iofs inte förrän i november men tiden går snabbt! Usch och fy! Hade gärna varit hemma med Neo ett halvår till. Men men... så är det. Nu får jag gå och titta till honom.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0