Hos morfar Hans på kalas

Idag har vi varit på kalas hos morfar Hans. Det var jätte trevligt och Neo var på sitt allra soligaste humör. Neo har börjat härma oss i familjen nu och han visade en liten repertoar av sina färdigheter idag. Bland annat, lånar han gärna en mobil, sätter den till sitt öra och säger "Ah!" eller "mm", precis som hans mamma gör. Lite mindre smickrande är att han gör sitt bästa för att härma sin pappa när han rapar. Aaaa! fräser Neo då. :) Han kan också vinka och klappa händerna och äääälskar tevekontroller! Han vill också gärna trycka på alla knappar som finns - helst om de tillhör en DVD eller tvättmaskin och äter, gör han gäääärna - om det är samma sak som mamma och pappa äter. Halva tiden vi var hos min far, så jagade Neo min systers hund. De har en jätte fin helsvart schäfertik och denna gjorde sitt bästa för att hålla sig på avstånd från vår lille juvel.

Morfar Hans hade gjort ugnsstekt lax, en kall sås till det och bulgur. Supersmarrigt! Har tyvärr ingen fin bild på detta, men det var jätte gott!

Imorgon ska jag, Jonas, Neo och David till Hunneberg för att gå på Julmarknad. Deet ska bli kul minsann! Det är en tradition vi anammat och hållit vid liv varje år sen vi blev tillsammans. Härlig stämning och bra början på julmånaden (även om det är en liten bit kvar så klart).

Nästan varje helg framöver har vi bokat något nu ett tag framöver. Och nu på onsdag ska jag börja jobba! Börjar bli lite nervös nu, för det är ju inte långt kvar. Iiiih! Det är ju ett nytt företag jag ska jobba för också och sälja nya produkter och med min numera lite annorlunda livssituation med barn, så är jag osäker på hur det ska gå. Men det ska i alla fall bli jätte kul att testa på!!

Det är skönt i alla fall att jag ska sälja uteslutande dagtid. Det är inte alls säkert att det kommer gå, men eftersom min son går på dagis och dagis bara har öppet dagtid, så är det svårt att jobba andra tider. Funkar det inte, så kan jag inte jobba där. Och det är de medvetna om.

Jag har också sagt att jag vill arbeta ensam. Detta, eftersom det kommer gå mängder av tid OCH energi, bara till att möta upp andra, hålla tider och "slösa" bort tid som jag kunde lägga på att sälja - eller vara med min son på. (jag vill ju helst inte ha honom på dagis alls, men man måste ju)

Sen behöver jag skilja skarpt på arbetstid och fritid. När jag arbetar, så pratar jag gärna arbete och med mina kollegor (för hur man än gör, så blir det ändå nästan alltid snack om arbete med dem i någon form), men när jag är ledig, behöver jag få koppla bort arbete HELT!!! Detta, eftersom jag påverkas så mycket av det. Förmodligen pga att jag gick in i väggen för några år sen - det verkar man inte bli av med i första taget, har jag märkt. Så när jag är ledig, så ska jag inte tänka en tanke på försäljning eller vad jag kan göra bättre osv.

Jag har också sagt att jag kommer ligga på en låg nivå och inte vill få höra en massa snack om att jag kan sälja bättre. I gengäld så hoppas jag kunna bli en trygg säljare. Jag är en person som kan pressa mig själv enormt!! Min historia av utbrändhet talar för sig själv. Om jag blir pressad ytterligare, så blir det bara tvärtom. Snarare behöver jag någon som bromsar mig och påminner mig om att jag gör ett bra jobb som jag gör. Jag hoppas kunna sälja varje vecka och den nivå som jag sagt att jag vill ligga på. Gör jag det och känner att jag inte bränner ut mig, känner mig trygg med mina kollegor och att jag kan orka vara en bra mamma, så är det super och jag kommer troligtvis bli en lojal och trygg säljare. Men känner jag på något vis att min hälsa blir lidande eller att jag försummar min son pga den, så får jag se mig om efter något annat, alternativt börja läsa - vilket jag har lite planer på att göra. Vi får se helt enkelt. ;)

Nu är det dags att väcka Neo.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0