Neos 1-årskalas!

Det blev ett annorlunda kalas vår lille son fick. Allt var färdigt - Amerikanska Cupcakes, tårta, bullar och kakor och de första gästerna började komma. Vi höll som bäst på att filma vår lille solstråle när min syster plötsligt ringde. Hon och hennes sambo hade råkat ut för en olycka strax utanför Saab. En personbil framför dem skulle plötsligt svänga till höger och blinkade höger väldigt sent vilket fick min syster och hennes sambo att bromsa ganska hastigt. Efter dem, kom en annan bil som körde alldeles för nära min syster och hennes kille och resultatet blev att bilen körde in i dem, varpå min syster körde in i bilen som skulle svänga.

Det blev en seriekrock. Vi blev så klart jätte nervösa och oroliga och en stor del av tiden gick till att vänta på vad som skulle hända och hur det gått. Vi väntade länge med att börja fika men när vi hörde att min syster och hennes sambo röntgats och allt var bra, så kunde vi börja lite smått.

Senare på kvällen kom Jonas farbror och kusin med barn och på det hela taget så blev dagen rätt så okej i alla fall. Men självklart blev stämningen inte riktigt på topp efter nyheten. Vi har varit med om lite för mycket det här året eftersom mamma gick bort i cancer i våras också. Så det känns som att nu får det vara bra med olyckor och sorg.

Jag lägger i alla fall in lite foton från kalaset.

Samtidigt så har ju Neo skolats in på förskolan och igår var han där själv i tre timmar. Det gick jätte bra och idag ska han vara där själv mellan nio och två på eftermiddagen. Själv ska jag passa på att träna - om vädret tillåter att jag tar mig till Saabgymet. Det är dags att byta till vinterdäck nu minsann! Nu får vi göra oss i ordning!

Hej så länge! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0