Hälsotest och besök

I fredags gjorde jag ett riktigt hälsotest på Motionspalatset här i stan. Det var riiiktigt givande måste jag säga. Nu har jag fått klarhet i hur det ligger till. Jag har på tok för lite vatten i kroppen och min kropp har tagit rejält stryk av all stress. Det innebär att jag har tappat massor av muskelmassa. När man inte sover bra på nätterna, försöker kroppen tydligen ta igen förlorad energi genom att bli trött och hungrig. Så man äter mer än vanligt, lägger på sig kalorierna i hullet så kroppen har lite reserv att ta av ifall man inte sover bra nästa natt och det händer inte mycket när man tränar eftersom kroppen knappt orkar återhämta sig efter träningen. Så man blir inte starkare och man får inte mer muskelmassa, utan återhämtar sig bara - om man har tur.

Däremot så har jag väldigt bra kvalité på mina muskler. Jag är väldigt stark för att vara tjej, och för att ha så lite muskelmassa som jag har, så är jag jätte stark. (klarar ungefär dubbelt så mycket som en vanlig tjej som väger som mig) Det är så klart en jätte fördel. Jag har en jätte stark rygg. Trots bärande på barn och allt slit i jobbet med ryggsäck och böcker, så har jag inte ont i ryggen och jag har en över huvud taget bra återhämtningsförmåga - när jag mår bra.

Iom detta, så bestämde jag mig igår för att träna styrketräning igen - i överkroppen. Det har jag säkert inte gjort på ett år nu iom att jag trodde jag hade för lätt för att få muskler för att vara tjej. Igår var jag nämligen mer utsövd än jag varit på mycket länge så det var rätt dag, kände jag det som. Det gick förvånansvärt bra och idag har jag träningsvärk som heter duga. :) Men det är ju bara ett kvitto på att jag tränat så det känns bara bra. ;)

Lite fredagsmys hann vi också med, jag Jonas och Neo. Det blev ugnsstekt örtkryddad fläksfilé, klyftpotatis, gräddsås och ärtor. Smaskigt minsann! :) Och så mös vi framför teven hela familjen tillsammans.

På lördagen fick vi besök. Neos morfar, moster och morbror var det som kom. Jag hade gjort tonfisksallad med bröd och efter en långpromenad tillsammans tog vi en fika också. Trevligt! Och Neo fick visa att han nu kan gå! :D

Nu är det nog dags att fundera över vad man ska sysselsätta sig med idag. Funderar på en långpromenad med son och vovve - kanske in till stan och kika lite. Vi får se. :)

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0