Härlig dag! :)

Vad skönt det är att duscha! Vilken lyx! Så känns det just nu i alla fall. Vår vattenberedare gick ju sönder just när jag hade besök av min far och bror och tre dagar senare, med x antal kärringtvättar pga det - så har vi nu en glänsande ny och fin vattenberedare i vårt badrum. :) Love kan man säga!

Har också varit redig och besökt Neos dagis för att göra lite research och se hur det verkar och intrycket är mer än positivt. :) Kändes varmt och trivsamt och personalen verkade trivas och inte ha allt för många barn per anställd. Like like! Senare samma dag, fixade jag sista dagarna av föräldraledigheten så nu har jag ett datum för när jag börjar jobba igen. 17 november smäller det! Och då är det en ny arbetsplats som gäller. Ska bli mycket spännande och intressant! Jag kommer säljar brandskydd och det verkar vara riktigt kul faktiskt. Mitt intresse för beteendevetenskap och psykologi ligger kvar och jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska söka (IGEN - jag kom ju in på beteendevetenskap på HTU i Vänersborg, innan högskolan flyttades till Trollhättan och blev Högskolan i Väst) till något liknande, men det får framtiden utvisa. :) Vi har ju också det där jobbiga abert med hur man ska finansiera det hela. Det är inte kul att börja betala av på ett nytt studielån när man precis betalat av ett annat.

Idag har jag varit på Saabs gym igen. Jag utnyttjar nu flitigt mina fördelar av att ha en sambo som jobbar på Saab. Varför betala dyra pengar för ett gym när man kan träna gratis med minst lika fina redskap etc? Urbota dumt att inte utnyttja detta så det gör jag - med råge!

I morses pratade jag med en av mina bästa vänner Camilla. Hon har opererat sina fötter igen och igår kom hon hem. Stackaren hon har så ont nu och fick dåligt med smärtlindring på sjukhuset. Hon har fått sin del av smärta nu, känns det som - det räcker nu. Nu får det vara bra och nu ska hon slippa den där dumma smärtan mer. :/

Det är snart dags att städa lite och ikväll ska familjen ha fredagsmys som vanligt. Vi börjar få in vanan ordentligt nu och det känns bra. Om inte annat för min och Jonas egen relation utan Neo och när Neo lagt sig så får vi vara bara paret Jonas och Johanna. Det känns bra.

Jag hoppas inte Jonas jobbar imorgon - risken finns, men det skulle vara kul att göra något i familjen. Det var länge sen. På söndag åker jag till Mellerud igen - Jaaaa igen :D. Den här gången ska jag på mässa med mina vänner Jeanette och Natasza.

Nej, nu tycker Neo det är jätte trist att hans mamma sitter vid datorn så jag får ge honom lite uppmärksamhet. ;)

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0