Mässa och träning

Igår for jag (och Neo) till Mellerud igen. Där träffade vi Natasza och hennes son Caspar och Jeanette. Tillsammans gick vi till en mässa i Rådahallen. Trevligt minsann och vi tjejer är inte så där finkänsliga utav oss, utan vi plockade duktigt till oss av alla gratisprover alla företag bjöd på. Vi tog lotter till en tävling där man kunde vinna en weekend. Men när vinsten skulle dras så hade ingen vunnit. Weird - eller? Lite skumt är det allt. ;)

Modevisning var det också. Kul minsann men vi tjejer hamnade i ett djupt samtal om barn och andras barn osv osv osv, så vi missade nästan hela modevisningen. Hi hi! Men det gjorde inte så mycket. Sen fick Natasza för sig att vi skulle gå igenom en så kallad "kroppsscanning". Den gjordes av Herbal life och bara det, gjorde att åtminstone jag kände lite osäkerhet. Det finns ju trots allt ett visst vinstintresse då. Nååågot skulle vi säkert ha brist på.

Den där vågen vi skulle stå på, var säkert high tech. Men jag och Jonas har haft en liknande och den visade olika varje gång vi ställde oss på den. Det hade väldigt stor betydelse ifall man hade torra fötter ex eftersom de elektriska impulserna fick större motstånd då - och man blev med andra ord "fetare" enligt vågen. Hi hi. Vikten var INTE rolig att se, men vad de sen sa till mig fick mig att rygga tillbaka. Jag har inte tillräckligt med muskelmassa, sa de. Till saken hör att jag har väääldigt lätt för att få muskler - för att vara tjej. Och jag klarar mer än de flesta tjejer på gymet. Det är liksom min "grej" - jag har rätt så bra grundfysik även om jag latat till mig ordentligt sen Neo föddes. Sen vart det ju ännu roligare när Natasza fick höra att hon var överviktig - hon har ett BMI på 19!!! Båda fick vi rekommendationer att köpa deras proteiner. Pytsan!

Men någonstans så bet det ändå. Jag har ju gått in i väggen en gång i tiden och jag vet att min kropp tagit mycket stryk av det. Likaså så vet jag att jag inte har samma återhämtningsförmåga nu som förr och det gjorde att jag idag tog mig till Gymgrossisten. Jag fick väääldigt god hjälp och for hem med en form av proteiner som hjälper kroppen att återhämta sig. Att jag inte tänkt på det förr! Inte ens när Jonas tränade som mest och åt proteinpulver, så slog det mig att det kanske var något för mig. Mina önskemål att få ett pulver som INTE ökar muskelmassan, INTE innehåller en massa kalorier och INTE gör att man svullnar efter träning, vilket många typer av kreatinin gör, vet jag.

Sen for jag iväg till Hemköp, hämtade mina nya fina träningsbyxor och for sen och tränade på Saab. Den här gången tog jag ut mig ordentligt! Jag spinnade i en timme - något jag dragit mig för att göra eftersom min kropp inte riktigt kunnat återhämta sig från det när jag varit som mest sliten. Jag har tom blivit sjuk några av gångerna jag spinnat. Men nu har jag det där pulvret så det vore väl tusan om jag inte ska vara i form när jag börjar jobba igen. :)

Nu är det dags för Neo att få lite mat. Lägger in ett foto på byxorna jag köpt!

Hej så länge! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0