Ny insikt om mina myrkrypningar!

Jag har till och från i hela mitt liv, haft Myrkrypningar eller Restless legs, som det också heter. Det är fruktansvärt obehagligt och gör att jag inte kan sova lika bra. Eftersom jag får det främst när jag varit mycket aktiv, så hämmar det även min återhämtningsförmåga. Och nu har jag fått ytterligare en pusselbit till min egen teori.

Min teori är att jag får myrkrypningarna och de där spänningarna i musklerna när jag ska lägga mig, pga att det bildas en inflammation i musklerna efter hård träning. När man får en inflammation, fylls det på vätska i området som blir inflammerat. Jag vet att jag har urkass blodcirkulation - den har jag vackert fått ta emot från min pappas sida. När en muskel blir inflammerad, måste det ju rimligtvis bli svårare för blodet att transporteras. Den där spänningskänslan kan ju rent av vara vätskan som inflammationen resulterar i. Det kanske rent utav är som så att min dåliga cirkulation resulterar i själva inflammationen.

När man tränar så skadar man ju faktiskt musklerna lite. Det krävs blodcirkulation för att området ska läkas ordentligt. Gör det inte det - så blir det ju en inflammation.

Herre jissanes. Man kunde ju tycka att läkarvetenskapen redan borde ha listat ut det här om det vore så. Så min teori kanske spricker någonstans. Men nu har jag i alla fall hittat flera sidor på Internet där människor med samma problem, hänvisat till dålig blodcirkulation. Så varför inte helt enkelt?!

På en sida hittade jag info om ett hälsokosttillskott som jag ska testa, tänkte jag. Det heter tydligen Klarin perfekt. Jag ska kolla in det först och se vad det är, men ryktet säger att det hjälper själva blodcirkulationen så det ska bli intressant. ;)

Nu är det dags att ta hand om min lille krulltott igen! (Neo alltså)
Hej så länge! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0