Stora första steg i livet! :)

Det här kan nog verka provocerande för dem som är big fan av Jantelagen. Men själv är jag övertygad om att man blir en betydligt trevligare människa om man inte har en massa bristbehov i bagaget, eftersom mycket vi människor gör, styrs av vårt omedvetna (ex rädslor etc). Så jag tänker inte be om ursäkt för att jag är stolt över de bra saker jag gjort. Så här ligger det till:

Det har funkat över förväntan med min nya livsstil! :) Jag vet att om jag verkligen vill något, så har jag ofta inga  problem att se till att det blir så som jag vill - så länge det är rimligt så klart. Jag har gjort många stora livsomvälvande beslut som krävt enorm kraftansamling men jag har faktiskt nästan alltid fixat det i slutänden. *klappar sig själv på axeln* Min terapeut säger att jag är den konfident han har som har starkast vilja. Ha ha! Så när jag nu bestämde mig för att börja leva ett sundare liv och motivationen är på topp, så vet jag att jag åtminstone kommer göra mitt bästa. Jag tänker inte leva tråkigt och torrt. Oh nej. Men när jag lyxar till det, så kommer det i alla fall kännas som lyx i fortsättningen. ;)

Det roliga är att jag faktiskt har märkt stor skillnad sen jag började med det "magiska proteinpulvret". Det heter Whey 80 och jag tar det i form av drinkar under dagen. Det innehåller en slags protein som snabbt tas upp av kroppen och som är jätte viktigt för återhämtningen när man ansträngt sig på olika sätt. Med en utbrändhet i bagaget, ett dåligt immunförsvar och brist på sömn, så kom det som en skänk (stavas det så? :)..) från ovan. Ska se om jag kan lägga in en bild på det. Länken till Gymgrossisten har du på min sida om du vill kolla in det. :)

Så nu har jag kunnat spinna en timme åt gången igen och fortfarande känna mig levande dagen efter! Underbart!

Dessutom har det hänt roliga saker här hemma. Neo har tagit sina första staplande steg utan stöd. Det går sisådär och han är lite väl ivrig ibland men ett par steg åt gången har han lyckats med några gånger nu. :) Och han är SÅÅÅ stolt när det sker. Det lilla ansiktet skiner när han går och hans mamma och pappa nästan spricker av stolthet. :D

Idag blir det lite veckohandling och ett spinningspass på gymet igen. Jonas här hemma - han har varit dålig senaste dagarna, så vi får se om jag kan lämna en lite för aktiv krabat hemma hos sin pappa idag. Vi får se hur pappa Jonas mår idag och om han orkar det.

Till helgen blir det fullt ös. På fredagen kanske ett par vänner kommer på besök. Inte helt klart ännu. Men på lördag ska jag ha tjejträff med Maria-gänget. Det ska bli kul så klart! Och på söndag far jag, Neo och Aslan hem till min syster i Alingsås. Min syster och hennes kille ha skaffat en fin schäfertik som heter.... håll i er nu!!....Gun! Hi hi! Ska bli kul för Aslan att få leka av sig lite, och roligt för Neo att träffa moster, morbror och morfar. De kommer nämligen också dit. Ska bli trevligt!

Nu är det dags att förbereda sig inför dagen!

Hej så länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0