Projektgrupp, marknad, dagis och kalasförberedelser!

Ibland ska man ha tur! Jag har kommit med i en grupp som ska testas via Sahlgrenska. Testgruppen ska få akupunktur mm i kombination med sedvanlig sjukgymnastik för att se hur det påverkar stress. Jag har haft "turen" att hamna i gruppen med störst riskfaktor vilket innebär att jag får rubbet som de har att erbjuda. Lovely! Ser fram emot först och främst massagen! :)

Jag har fått strikta ordrar att ta ett varmt bad så fort jag känner spänningar i benen (Oh my god hur ska jag stå ut?! Ha ha ha!) och gärna varje kväll. Sen har jag även fått ordination att Jonas ska massera mina fötter varje kväll men det har väl blivit lite sisådär med den biten. Hi hi! :)

Hårda konditionskrävande (hjärt-krävande) träningspass är jag bannlyst från. Styrketräning går an, så länge jag inte tar ut mig själv och promenader, bör jag gå varje dag eftersom det är stressnedsättande. Just den biten kan det nog bli lite sisådär med när jag börjar jobba, iom att mitt jobb i sig, kan vara krävande fysiskt med trappspringning etc. Men de där baden ska jag nog ta fasta på även då minsann.

Det blir lite dubbla budskap här iom att sjukgymnasten som gjorde mitt hälsotest sa att jag har för lite muskelmassa och behöver träna tung styrketräning för att få den tillbaka (har ju förlorat en hel del). Å andra sidan så är det ju under förutsättning att jag kan återhämta mig - så att det inte bara sliter på kroppen - och så att jag kan bli starkare. Och det är väl just återhämtningen som sjukgymnasten som leder testet, hänvisar till.

Jag har hur som helst struntat i hennes direktiv senaste veckan - man måste ju passa på innan själva testet börjar. (ironi) Jag har tränat rygg, axlar och biceps en dag och två dagar senare så tränade jag bröst, triceps och mage. Det har gått över förväntan - förmodligen pga att Neo sovit relativt bra den här veckan - och därmed jag också. Jag är fortfarande ganska så stark (för muskelmassan hade ju ingenting med den biten att göra). Men min uthållighet är ungefär noll men det har faktiskt blivit bättre med även den biten.

Swisch! Nytt ämne!

Imorgon är det Oktobermarknad här i stan. Det är en ganska så stor marknad och denna dag, är ungefär likvärdig med julafton för Jonas. Iom hans entusiasm kring denna dag, så har även jag blivit ganska så hänförd. Glädje har ju en tendens att smitta. Kanske blir det någon mer present till vår son också som snart fyller 1 år. :) På onsdag närmare bestämt. :D

Hittills har jag köpt en brandbil, en bondgård med djur och ett hus man kan passa in små klossar i fönstrena med. Och då har inte Jonas köpt sina presenter än. Han tänker köpa lego och klossar bland annat. På onsdag fyller vår lille solstråle! :) Samma dag börjar inskolning på dagis och enligt ny inskolningsteknik ska jag och Jonas vara med hela dagarna i en hel vecka. På lördagen sen, ska Neo ha sitt kalas och DET ser vi fram emot.

Näpp... Nu är det nog dags att börja baka lite. Vi ska bjuda på tårta, amerikanska cupcakes, bullar och kakor. Det blir nog bra men en hel del behöver förberedas. ;)

Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Jacobleila

Great website and thanks for sharing. If you ever need to exchange links please contact me.

2010-12-20 @ 13:17:50
URL: http://jacobleila.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0