Marian Keyes har gjort det igen!! :)

Jag måste villigt erkänna att jag glömt bort min favoritförfattare. Sen Vattenmelonen, En oväntad semester, Lucy Sullivan ska gifta sig och några fler, så tyckte jag att Marian Keye som så många andra författare verkat få lite inspirationstorka. Böckerna tenderade att ha ungefär samma teman och var uppbyggda på ungefär samma sätt. Inget fel i det! Men det saknades själ i böckerna, tyckte jag. Det var som en repris som liksom inte var lika bra som första gången. Jag vet inte om det beror på att jag hade läst allt för många böcker av Marian eller om det var pga att böckerna helt enkelt inte höll samma klass som förut.

MEN! Så en dag när jag och Jonas var i Trollhättan så hittade jag en ny bok. Jag var osäker på om jag skulle våga köpa den, allt för påverkad av mina erfarenheter av författarinnans senaste verk. Men Jonas var på charmoffensiven och köpte den åt mig. Sen låg boken i bokhyllan i ytterligare ett halvår tills jag en dag, mammaledig och lässugen, plockade ner den från hyllan.

"En förtjusande man" heter boken och är en av de bästa jag har läst på vääääldigt länge! Marian Keyes har en förmåga att blanda mystik och spänning med en stor portion humor och har man hamnat i en tråkig vardag med gråmulet väder och en apatisk sinnesstämning, så finns det nog få författare som kan väcka en ur dvalan så effektivt som Marian Keys kan. Om man inte har läst något av författarinnan så rekommenderar jag varmt hennes första böcker "Vattenmelonen", "En oväntad semester" och Lucy Sullivan ska gifta sig". De är sanslöst roliga och spännande!

Adlibris säljer böcker fraktfritt, så dem rekommendrar jag skarpt. Jag lägger en länk på min sida till dem så kan du om du vill enkelt hitta böckerna.

Hej så länge! :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

2010-09-22 @ 17:12:48
Postat av: Camilla

Hej!

Vill väldigt gärna låna den boken av dig någon gång ;) Som tack kan jag recensera första boken ur True Blood här på din sida ;)

Kram

2010-09-22 @ 17:13:57
Postat av: Johanna

Det ska vi nog kunna ordna. ;)

Kramis!

2010-09-22 @ 17:40:56
URL: http://johannaxostlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0