Ringde ett medium för att rådfråga om min dröm

Igår kunde jag inte hålla mig. Jag ringde Laila. Laila är ett medium som jag har haft sporadisk kontakt med sen 15 år tillbaka. I tidigare inlägg, skrev jag om en märklig upplevelse en natt, där jag fick kontakt med min mamma. Jag hade ingen aning om min hjärna totalkollapsat som spelade mig ett spratt - kanske efter flera månaders brist på sömn, eller om det som hände faktiskt var ett möte med min mamma. Jag måste erkänna att jag varit lite skraj på kvällarna efter den där händelsen. Det var faktiskt lite skrämmande.

För 15 år sen, fick jag genom en bekant, telefonnumret till Laila. På den tiden var jag hemskt osäker och rädd och singel som jag var, ville jag veta vem som var mr Right för mig i framtiden. Men samtalet tog vändningar som jag inte riktigt var beredd på. Det började med att jag ringe Laila. Det var oerhört spännande men jag hade lovat mig själv dyrt och heligt att inte ge mer än nödvändigt. Jag vill inte vinkla hennes story och framför allt inte ge något som hon skulle kunna utnyttja, ifall hon inte var ett äkta medium. Men...

Lite förstår jag ju att hon behövde veta. Hon ville exempelvis veta vem jag var. Jag berättade att jag bott i Stockholm och hon avbröt mig och sa "ahaaa... Där trivdes du inte alls, eller hur?" Det räckte för att jag skulle boka ett möte med henne senare samma vecka.

Hennes lägenhet var fylld av krimskrams och stämde exakt överens med min något förutfattade bild av hur medium bor. Hon började med att berätta om min bakgrund så detaljerat att jag blev riktigt paff. Bland annat berättade hon att en kille av utländskt ursprung slog mig i skolan under högstadietiden. Jisses. Ganska så träffsäkert, måste jag säga. Hon frågade mig om jag ville veta dödsfall och det var nog tur att jag svarade nej på det eftersom mamma precis blivit sjuk i cancer då, när detta hände.

Laila berättade att min pappa skulle ringa mig en vecka senare och berätta att min farmor blivit sjuk - men det skulle gå bra. Hon skulle läggas in på sjukhus men allt skulle ordna sig. En vecka senare ringde pappa och berättade att farmor fått en propp och låg på Uddevalla sjukhus.

Men det som slog mig mest med häpnad, var att hon berättade om min framtid. Hon berättade att jag är en ung själ på Jorden - en liten sparv som fortfarande håller på att lära mig livets hårda skola. Men jag skulle träffa en trygg själ i framtiden som skulle hjälpa mig vända hela mitt liv till en framgångssaga. Några få år senare så bestämde jag mig för att börja i terapi. Då var jag tillsammans med en mycket trygg kille och jag trodde länge att det var han hon pratat om. Men nu, efter 10 år av terapi, så inser jag att det var min terapeut hon menat. Dessa 10 år är en framgångssaga utan dess like. Inget i mitt liv utom mitt barns födelse och existens, har haft större betydelse för mitt liv. Jag önskar alla kunde få chansen att utvecklas så mycket som jag haft möjlighet att göra under de här åren.

Nu ringde jag alltså Laila. I min beskrivning av vad som hänt, så förklarade hon att det inte bara liknade - utan stämde EXAKT med hur det brukar gå till när en död kontaktar från "andra sidan". Så jag vilar i det här nu, och litar på att min mamma kommit till mig för att lugna min familj.

"Jag finns här, jag mår bra och är lycklig"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0