Trevlig helg!

Dags att pusta ut - för tillfället om man ska tro trenden så som den varit senaste halvåret. Vi är - peppar peppar " FRISKA!! :) Så på lördagen så for vi till Ullared. Jisses vilken lång bilresa! Men väl värt besväret - det blev riktigt trevligt, måste jag säga. Men herre min skapare vad mycket folk! Jag kan tänka mig att många lockats dit av serien om Gekås som visats på teve i några säsonger. Och vi var några av dem!

Hur som helst - jag köpte vår, och sommarkläder till Neo, kritor, papper till Neo, en bikini till mig själv, bestick, en badrumsmatta för bebisar till min syster och tre filmer till mig själv. Vi åt helt okej mat i Gekås nya restaurang på tredje plan. Och sen shoppade vi lite till - en klocka till köket, lite kläder till Jonas, toalettartiklar osv. Sen ställde vi oss naturligtvis i fel kö och kom fram ungefär dubbelt så sent som vi annars hade gjort. Ha ha!

Och på vägen ut så fick vi vårt mobila Internet (som vi funderat över ett tag) plus att både jag och Jonas bytt telefoner och abonnemang till TRE. *skratt* Så nu har jag en Iphone och Jonas har bytt till ett billigare abonnemang. Win-win-situation kan man säga.

Hur som helst. Idag har vi bara tagit det lugnt. Pappa fick med sig presenten när han skulle åka till min syster. Japp - och där har vi hemligheten som jag varit tvungen att hålla tyst om så här länge - men nu tror jag inte att det finns någon som inte känner till det som min syster skulle vilja berätta det för själv. Med andra ord - hon är med barn! Jag ska alltså bli moster och Neo ska få en kusin! Jätte spännande så klart!!

Det här med tidsomställningen har inte varit helt enkel. Neo är inte såååå sugen på att lägga sig en hel timme tidigare än vanligt. Och sömnen har varit mer orolig än vanligt pga det. Tycker det är SÅÅÅÅÅ onödigt med dessa tidsomställningar!!! Den som beslutade att vi skulle ha det i Sverige kan uppenbarligen inte ha haft barn, eller åtminstone varit delaktig i deras omvårdnad. För då hade det aldrig blivit gjort!

Nu vill Neo ha min uppmärksamhet här. Med min nya Iphone så blir fotona betydligt bättre än med mina andra mobiler jag haft - själva huuvdorsaken till att jag ville ha en Iphone. Tillfällena man vill föreviga tenderar att alltid ske när kameran inte är med. Men mobilen har man ju alltid med sig (nästan). Lika bra att ha en med bra kamera då alltså.

Nej nu är Neo inte glad alls längre.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0