Förkylningstider

Ja så skriver jag igen - när jag egentligen inte har något att skriva om. Det brukar ju vara så - ungefär samma som det här med fotografering. Man glömmer av att fotografera när man har som roligast. Lite samma sak när det gäller bloggandet, har jag märkt.

Ligger i soffan med filt över mig, en rykande kopp te i muggen och tittar på enligt mig, världens bästa serie - V!!! Jag har alltid varit en riktig sci-fi-nörd och älskar allt som innehåller utomjordingar. Hi hi! Det bästa är när en film eller serie görs ur ett så realistiskt perspektiv som möjligt så att jag i min fantasi själv kan lägga till det som saknas.

Hela det där fanatiska intresset bottnar nog i kunskapen om hela vår existens - om meningen med livet, varför och hur, vem eller vad som skapade livet. Det är otroligt nervkittlande att tänka på en helt annan planet där evolutionen kan ha tagit en helt annan riktning och hittat lösningar på saker vi själva saknat i miljontals år. Vem vet?!!!

Och alla de där små sakerna - hitta lösningar på problem på en annan planet som vi själva har, samt kanske se hur bra vi själva utvecklats, är så otroligt spännande!! Och kanske där någonstans... Djupt begravd i den samlade kunskapen - kan man börja förstå varför vi lever här på Jorden, vilka krafter som skapat oss osv.

Finns exempelvis tiden? För om tiden existerar så måste ju något ha föregåtts av något annat sen tidernas begynnelse. Och vad fanns innan dess?? Min egen slutsats är att den enda förklaringen är att tiden inte existerar - eller snarare existerar i "vårt eget NU".

Man kan bli alldeles snurrig av allt analyserande och har jag väl börjat så kan jag ofta inte sluta.

Men det måste jag nu, känner jag. För hur mycket jag än vill, så orkar jag inte det mer. Är ju inte frisk och kryper längs väggarna av frustration!

Jag har inte tid att vara sjuk! Jag vill jobba in lite extrapengar för att kunna vars ledig i mellandagarna! Och min så extremt förvisso osunt prestationsinriktade sida, skriker högt när jag inte kan leverera. Något som jag givetvis behöver slippa till stor del. Suck och stön!

Ja ja. Inget att göra åt. Dags att titta på V igen och försöka drömma mig bort i science fiction-världen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0