Lovely!

Det har varit ganska en ganska så turbulent tid minsann - mer eller mindre som vanligt, känns det som numera. Jag skulle ju äta middag och gå på bio med mina vänner men istället fick jag ta hand om en magsjuk son och sen dessutom insjukna själv. INTE roligt! En kombination av magkatarr och magsjuka är INTE kul! Men till min stora förvåning så fixade jag att arbeta på måndagen i alla fall och i det stora hela så har veckans försäljning gått över förväntan. Ibland kan man bli förundrad! I onsdags så fick jag sällskap av min kollega Robin som visade mig hur man skulle sälja enligt nya konceptet. Funka finfint minsann och det gör ju inte direkt ont att det nya konceptet bidrar till en årsbonus i slutänden.

Idag är det blå himmel och solsken dessutom - och då brukar folk vara på extra gott humör. När försäljningen funkar så är det ett drömjobb. Man väljer sina egna tider, får röra på sig när man springer i trapphus etc (gratis motion), får träffa roliga människor, får dagligen lite spänning och tjänar så man gott och väl klarar sig. Det handlar om två saker har jag nu lärt mig en gång för alla= En bra produkt som är lätt att sälja (ett genuint bra erbjudande) samt bra adresser. Har man en bra kombination av båda ingredienserna till kakan så blir det succé.

Till helgen så ska vi göra ett nytt försök med tjejerna. Fast denna gång i Mellerud. Vette tusan om jag inte kommer kunna låta bli att svänga in hos ett par som var potentiella kunder senast jag var där, men jag ska försöka hålla mig. Det är ju viktigt att släppa jobbet och bara vara mamma, sambo och vän ibland.

Neo är otroligt rolig nu. Han babblar mer eller mindre hela tiden. Varken jag eller Jonas förstår vad han säger men det kommer långa meningar ur hans mun numera. *skratt* Han älskar alla sina leksaker och leker faktiskt med dem allihop då och då men lego och sin gåbil, är extra rolig. Han har två legobitar som är väääldigt intressanta. Det är två oranga bitar som har en lite annorlunda form - de enda oranga bitarna i legohögen. Av någon anledning är just DE vansinnigt intressanta och han går och bara bär på dem då och då. :)

Han springer också nästan nu och det roligaste är att springa mellan mamma och pappa och gapskratta. Ett annat tillfälle då han gapskrattar är när vi är utomhus och Aslan är med och han får sina glädjeruscher i trädgården. Varje gång Aslan springer förbi Neo så gapskrattar han. Underbart! Neo är också väldigt duktig på att gå i sina alldeles för stora skor utomhus nu också. Då och då så ramlar han men det berör honom inte så mycket. :)

Nu är det snart dags att hämta min lille ängel.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0