Magsjuka i vårt hem!

Natten till idag har varit en mardröm. Mest för vår lille knatte för han har nämligen haft magsjuka i natt. :-( För er som inte känner till det, så kan jag berätta att jag har en fobi som heter Emetofobi. Det är rädslan för att kräkas. Det är tydligen en ganska så vanlig fobi, men många skäms över den och berättar inte för andra att de har det.

Det ironiska är att jag inte haft magsjuka *peppar peppar* sen jag var nio år gammal! Idag är jag 35. Det kanske låter superbra, men med tanke på hur uruselt immunförsvar jag haft senaste året (varit sjuk ungefär varannan månad till skillnad från högst en gång per år som det var förut), och huuuur mycket jag varit tvungen att utsätta mig själv för risken genom att torka spyor, byta lakan, handdukar, bli hostad i ansiktet etc etc etc - så är risken jätte stor, är jag övertygad om. Jag har nog i alla fall inte utsatt mig för högre risk sen jag var liten.

Jag läste däremot på ett forum att det finns två magsjukevirus varav den ena sorten bara (oftast) barn får. Rotaviruset, heter det som barn i första hand får. Calciviruset däremot - är vinterkräksjukeviruset som drabbar alla. DET hoppas jag innerligt att han inte har! För då är risken jätte stor att jag också får det. Blääää!

OM jag har turen att vara frisk på lördag så är det dags att träffa några av tjejerna igen. Vi har tänkt äta lite middag och gå på bio tillsammans. Det blir "änglagård 2" eller vad den nu heter. Det ska bli trevligt minsann! :-)
Neo ska få ha lite kvalitetstid med sin far under tiden.

Det har funkat bra att börja jobba igen. Jag skulle ju ta det så hiiimla lugnt. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. Jag fick min två-veckorslön och började drömma mig bort om allt kul jag skulle kunna spara till om jag tjänar ungefäääär så mycket vaaarje löning. Lite farligt att tänka så, för det är nog lätt att jag pressar mig mer än jag behöver. Å andra sidan så kan jag ju alltid välja att lägga mig på en lägre nivå om jag märker att jag inte orkar längre. Löser sig nog! :)

Nu har Neo sovit mer än lovligt länge. Jag hoppas bara att han kan sova bra i natt. Hoppas det.
Nu är det i alla fall dags för en dusch!
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0