Superdagar

Vilken superstart det blev på den här veckan! 10 ordrar på bara två dagar. Det säger väl kanske inte såå mycket för den som inte känner till det, men om man inte har allt för många utgifter så skulle de tio ordrarna nästan räcka för att klara en månads utgifter. :) Men det, under förutsättning att ingen ångrar sig så klart. De där för-askade två veckors ångerrätt! Urtrist tycker jag! *blink* ;D

Idag fick Neo komma till dagis redan kl sju. Jääätte tidigt! Detta, pga att bilen skulle in på service och jag var tvungen att lämna in den så tidigt som möjligt och för att få låna pappas bil, var tvungen att lämna Neo på dagis innan vi for till verkstan. Vi har inte världens smidigaste bilbarnstol men den sitter säkert i alla fall - i vår bil. Hur som helst, det gick finemang och nu är det bara att invänta resultatet - dvs hur många delar som saknas eller som måste köpas till för att bilen ska fungera som den ska. Vore ju trevligt om man slapp betala för mer än själva servicen men tvivlar starkt tyvärr. Bilen får ju gå några mil per år när man har ett jobb som jag har så det är inte konstigt alls om det blir en hel del slitage tyvärr.

Ja ja... Jag inväntar dessutom fler brandfiltar. Jag hade tio i början av veckan men iom att jag sålde slut på dem på två dagar så blev det lite panik och eftersom vår leverantör inte hade vägarna förrän om någon dag extra och jag inte ville vara ledig idag, så får min teamledare snällt köra till Trollhättan med ett nytt lass. Det är inte lätt när det är svårt. Hittade hur som helst en extra brandfilt i garaget så jag kan sälja två ordrar innan jag behöver fler. Två ordrar innan lunch då jag ska träffa honom och kanske någon mer efteråt om jag har tur.

Det är sååå typiskt. När man börjar tjäna pengar igen, så dyker plötsligt utgifterna upp igen. Egentligen handlar det nog om prioriteringar. Man har kanske struntat i att renovera hemmet och fixa bilen helt enkelt eftersom man inte haft råd. Och när man plötsligt har råd igen, så går alla pengarna till allt det där man inte kunnat göra innan och då känns det inte som man tjänar något extra över huvud taget. Alla pengarna försvinner ju ändå så man kunde lika gärna gått hemma och varit mammaledig. Det är ju lite olika om vad man tycker är kul att lägga pengar på. Att renovera huset (sådana där trista saker som måååste fixas - inte estetiskt alltså) för att kunna bo i det samt att fixa bilen så den går att köra, är ju något som måste göras förr eller senare, men det finns ju NOLL njutning i att lägga en massa pengar i det. Känns som att kasta pengar i sjön. Då vill man ju vara riiiiktigt säker på att det verkligen är nödvändigt att lägga pengarna på det. Men ibland är det det och då är det bara att svälja och jobba vidare. Blääää!

Nej, nu är det dags att börja förbereda sig mentalt på jobb igen. Lägger in foto från helgen då far min var här. Neo älskar sin gåbil och att flyga fram mellan pappa och morfar var superkul, tyckte han. :)

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0