Emmaus!

Få saker väcker så stor nostalgi för mig som dagstripparna vi gjorde till Emmanus, när jag var barn. Jag fick rida ponny och så gick vi runt och klappade alla djuren. Iom att min familj inte hade något husdjur på den tiden, så var detta väldigt spännande! Djur har alltid fascinerat mig och jag drömde hela min barndom om att få en hund, men jag hade så klart ingen möjlighet att ta hand om hunden själv och iom att mina föräldrar inte var lika noga med det, så blev det aldrig någon hund. Men både jag och min syster har alltid älskat hundar så nu har vi varsinn som vuxna istället. :) Aslan heter vår lille juvel och är en blandning mellan Border Collie och Labrador. En liten släng av Berner Sennen finns där också men bara en liten släng så att säga. ;)

Så idag så for vi alltså till Emmaus - jag, Neo och Neos farmor Eva. Jag minns ju Emmaus som ett gigantiskt zoo och med mängder av djur. Så upplevde jag det inte nu. Jag vet inte om det beror på att Emmaus har förändrats sedan dess eller om det beror på att jag var mindre och hade färre referenser. Kanske en kombination. Neo var i alla fall fascinerad av mini (som jag knappt upplevde var "mini"!)-grisen, kaninerna, hönorna och getterna. Hästarna var på sommarbete och vi hann aldrig träffa dem. Men de har kvar ponnyridningen så när Neo blir lite äldre så ska han självklart få testa på det. :) Neo tyckte det var jätte kul när killingarna hoppade och skuttade och jagade dem gärna - här försökte jag givetvis stoppa honom, men det är otroligt hur snabb en liten 1,5-åring kan vara ibland!! :)

Efteråt, passade jag och Neo på att åka till Överby och handla loss lite för presentkorten jag fått i present och sen var vi nog båda lita trötta och sökte oss hemåt.

Imorgon ska jag och Neo åka till Mellerud och träffa min väninna Camilla. Vi ska ha en heldag på stranden och bara gotta oss! Det ska bli jätte mysigt! Vi hoppas bara på att vädergudarna är med oss så att vi slipper bli blöta och frysa.

Nu är det dags för en liten kille att lägga sig och nana.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0