Nedräkning!

Nu är det banne mig nedräkning till semestern! Jag har knappt vågat tänka på den iom att jag varit så inställd på att få ihop tillräckligt med ordrar för att verkligen kunna njuta av den. Men nu känns det som att jag borde kunna slappna av ordentligt. :)

Hur som helst! I lördags var jag på en riktig tjejfest som hette duga! Jisses vad roligt vi hade! Och för ovanlighetens skull så tog vi lite foton under kvällens gång. Ofta brukar man ju missa den biten - ju roligare man har det. Men så vart det inte denna gång alltså. Vi var hemma hos min kompis Jeanette och åt lite grillat och Jeanette bjöd på en supergod kladdkaka med jordgubbar och grädde. Smaskigt! Sen tog vi oss in till Mellerud "city" till själva Kanalyran. Vi gick direkt in i öltälten och blev sittandes där innan jag lämnade tjejerna för att ta mig hem till min lilla familj.

På söndagen så for jag och Neo hem till min syster i Alingsås. Herre gud vilken söt och pytteliten bebis hon har fått! Han är helt ljuvlig och nu är det bestämt att han ska få heta Elliot. Jätte fint namn! En annan är ju så gammal så man tänker på ET och Elliot som var huvudrollskarraktären i den filmen. En underbar snyftfilm som alla borde se! Speciellt Sci-fi-fantaster som jag själv. ;)

Lille Elliot var så snäll hela tiden och tydligen så sover han riktigt bra än så länge, vilket så klart är jätte skönt för min syster som därför kunnat återhämta sig riktigt bra efter förlossningen. Till slut så öppnade han i alla fall sina små ögon och vilka underbart vackra ögon han har! Det är inte utan att man blir lite sugen på en bebis igen! Ha ha!

Vi gick också en promenad ner till deras strand och Neo fick bada riktigt ordentligt för första gången det här året. Och ni må trooo att han tyckte om att bada!! Ha ha! Jisses vad han skrattade och tjoade. Lite kallt var det kanske och den där lilla paniken när det kalla vattnet plötsligt duschade över hans lilla kropp, chockade honom nog lite. Men roligt var det!! :D

Den här veckan har varit seeeg - så klart, eftersom det snart är semester (!!!). Och imorgon onsdag så fyller jag år. Tjohej - eller inte. Tja, det är väl inte som så att man ser fram emot att bli ett år äldre längre direkt. Ha ha! Men jag gråter inte heller. På lördag så har jag tänkt ha lite kalas. Av förklarliga skäl så blev det ju inget kalas förra året när jag fyllde jämt. All vår kraft och alla våra tankar gick ju till förlusten av min mamma. Men i år så har jag i alla fall tänkt ha lite kalas. Det roliga är att jag har lyckats samla några stycken. Annars så har ju väldigt många semester den här tiden på året och hittar på saker på varsitt håll. Det är då lätt att förlora kontakten, tror jag. Speciellt som mamma var den som ofta höll oss samman så att säga. Men på lördag så kommer några stycken i alla fall. Släkten har börjat bli riktigt stor nu så man kan ju inte bjuda alla tyvärr - men några blir det allt.

I alla fall... Nu ska jag försöka ladda över fotona som togs i helgen. ;)
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0