En helg full av aktivitet!

Veckan som var har funkat fuktigt bra, iaf vad gäller jobbet. Håller tummarna för att jag vinner ett hemmalarm också eftersom jag fick iväg en hel del ordrar torsdag och fredag.

Gårdagens fredagsmys börjar bli tradition nu. Ingen vidare variation men ACK så gott!! :) Potatisgratäng, oxfilé, ugnsbakade färska grönsaker (morötter, palsternacka, rödbetor, lök, vitlök). Till efterrätt blev det blåbärspaj med vaniljvisp som jag med stor sannolikhet utvecklat beroende av. Ha ha!

En liten skugga har så klart varit alla skriverier om Saab. Plötsligt vill man avbryta rekonstruktionen eftersom vad jag förstått - Victor tackat nej till ett bud på Saab som gör att det blir helt styrt från Kina. Men han kanske hade en god anledning - vad hindrar ex kineserna från att flytta hela produktionen till Kina om de äger alltihop?

Hans drömmar för Saab och den framtidsplan han har, kanske skulle gå helt förlorad! Jag tror också detta är ett spel där flera parter försöker få ut så mycket som möjligt. Och då är det lätt att tolka situationen utifrån det första man ser. Men jag tror alltså det hela är en process som är noga uttänkt och planerad! Det är vad jaag tror!

Nu på morgonen så har jag bakat tre stora satser brytbröd till min systers son Elliots dop. Jag passade på attgå upp mycket tidigt för att hinna så mycket som möjligt innan Neo vaknade och lyckades riktigt bra, tycker jag!

Planerar en tur till lekparken i eftermiddag om det inte regnar för mycket. Ser inte så lovande ut just nu tyvärr. Hoppas det blir bättre!

Nu måste jag kolla till grytan som vi ska ha till middag idag!
Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0