Kan man prata med de döda?

Igår pratade jag med min syster, som sa sig ha träffat en tjej som kunde se och prata med de döda. Självklart blir det lite extra spännande för oss som har någon närstående som har gått bort. Man hoppas ju att mamma finns där någonstans och vakar över oss.

För ganska exakt ett år sen så skrev jag om en märklig händelse jag själv fick vara med om. Jag var i något märkligt tillstånd mellan sömn och vakenhet, låg och lyssnade efter min sons andetag och hörde sambon knappa på sitt tangentbord.

Plötsligt rycker någon tag i mig från den där "bilden". Kan inte beskriva det bättre än så. Jag minns hur chockad jag blev och en sorts dimma fanns plötsligt framför mina ögon. Jag visste med ens att det var manna som var där och försökte urskilja henne i dimman. Jag började successivt se henne. Hon satt på något och tittade och log mot mig.

Jag ropade "Men mamma!! Drömmer jag nu igen - jag har drömt om dig så ofta!". Då ser jag hur hon skakar på huvudet. Lite, lite men märkbart.

Där någonstans, satte jag mig käpprakt upp i sängen! Jisses vilken märklig händelse! Jag blev tyvärr lite rädd av det här och ville inte vara med om det igen pga det. Kanske är det därför som jag inte varit med om det efter det.

Men behovet av att rationalisera finns där. Kan jag ha drömt det i alla fall? Min trötthet efter alla vakna nätter med min son, kanske bidrog till att jag såg något som egentligen inte fanns.

En synsk kvinna sa att Alla människor egentligen kan se de döda men vi filtrerar bort den förmågan ju äldre vi blir. Jag har ofta sett Neo titta in i väggen och gapskratta. Det har varit uppenbart att han har sett någon där. Min förhoppning är så klart att det är mamma han ser. Eller kanske min morfar?

Nu är det snart dags att väcka min lille älskling. Trevlig fredag på er allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0