Mysig helg!

Det har varit en mysig helg minsann! I fredags passade jag på att träffa min väninna Camilla. Vi tog en fika på Överby och lyckades pricka in ett brandlarm som plötsligt sattes igång medan vi satt och åt. Döm om vår förvåning när alla dörrar plötsligt per automatik, började stängas. Men vi har ingen aning om vad som sen hände men plötsligt brann det inte längre och dörrarna öppnades. Kanske var det bara ett falsklarm. Skojade till det lite och sa till Camilla att jag kanske borde gå ut till bilen och hämta en av mina varor. He he!

Kvällen var lugn och skön. Vi åt oxfilé, potatisgratäng, bearnaise och stekta wookgrönsaker för säkert tredje fredagen i rad. Och till efterrätt åt vi blåbärspaj - säkert också för tredje eller fjärde fredagen i rad. Hi hi! Men är det gott så är det ju värt att upprepas! ;) Lite mys med choklad framför teven också och en lite längre promenad med vovven i skogen hann vi också med.

Igår lördag, så lyckades jag klämma in lite träning tror jag minsann! Sen kom Natasza på besök och hon och jag for sen iväg för att se filmen Jägarna 2. En för övrigt RIKTIGT bra film!! Jätte mysigt så klart.

Idag har vi tagit det lugnt. Jag bakade två stora familjepizzor - en med mozarella, kalkon, oliver, ananas och champinjoner och den andra med skinka, ost, oliver, tomat, oliver, champinjoner etc. Gjorde faktiskt en tomatsås att ha på själv och stekte champinjonerna innan med lite vitlök. Inte dumt alls! Bjöd hit pappa på pizza-lunch också och sen tog vi tillsammans med Neo och vovve en längre skogspromenad. Nu är halva dagen kvar men jag planerar att ta det riktigt lugnt resten av kvällen. Imorgon är det jobb igen och jag behöver ta mig en funderare över vart jag ska arbeta, känner jag.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0