Hektisk vecka!

Det har varit en ganska så tuff återgång till vardagen, måste jag nog erkänna. Väldigt roligt också så klart - men lite skrämmande samtidigt.

Min chef var på besök på tisdagen med lite nyheter och information. Vi ska bl.a. börja ta Kreditupplysning på våra kunder, vilket iofs går väldigt snabbt. Man skickar bara ett sms och får tillbaka ett Ja eller Nej direkt. Nackdelen är att man hinner demonstrera produkten och "sälja in den"- vilket tar en hel del energi. Och får man den ett Ja från kunden så är det väldigt frustrerande att inte få det från banken. I gengäld så har vi fått löneförhöjning och det blir lättare att kunna göra en prel bedömning om hur mycket man sålt och hur mkt man kommer tjäna.

Samtidigt har jag suttit en hel del med mattestencilerna jag fick förra lektionen, fått proffshjälp av pappa och repeterat en del ur förra boken. Men jag behöver fortfarande repetera en hel del och jag fattar fortfarande inte några uppgifter, vilket gör mig rätt skraj. Jag ska ju orka med detta, helst ha någon form av fritid också och viktigast av allt - orka vara mamma och en fungerande sambo.

Det smått frustrerande är att nya boken ännu inte kommit trots att jag beställde den förra torsdagen. Boken är helt ny, vilket säkert är en del av anledningen på förlaget men det står att de skickat boken, vilket gör det hela rätt irriterande IOM att det stått det sen i måndags.

När man som jag (och säkert många andra), behöver repetera mycket och har lite uppförsbacke, så vill man ju ha så mycket tid som möjligt på sig. Då är det ju rätt irriterande att man inte kan få det pga att en bok inte vill komma i tid.

Har ändå skött allt annat dessutom, tränat 3ggr/vecka - tydligen slått rekord på gymmet - jag veeet - jag behöver få iväg tävlingsJohanna - men detta har jag ju inte tävlat i - dock tränat rejält hårt, vilket tydligen gett resultat. Blev så klart jätte glad när jag fick reda på detta, men när jag tänkt lite på det, så insåg jag att det är ju inte därför jag tränar - för att bli bäst - utan för att orka jobba UTAN att alltid vara bäst!!!

Idag är det matte igen och bilen är hos bilddoktorn så jag hoppas jag hinner få den klart så jag kan köra till skolan idag och hinner få boken med posten innan lektionen idag!! Puh!! Stressigt?? Svar JA!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0