Jobbångest

Vad märkligt ändå. När man jobbar måndag till fredag så är man helt lyrisk när fredagen närmar sig. Man slappnar av och njuter av ledigheten. Men när man har semester så börjar första ångestvibbarna komma efter halva semestern - när man har två veckor kvar! Och nu när det är fredag och jag har en hel helg framför mig, så börjar jag redan bli nervös! Det är egentligen ingen ångest i den bemärkelsen att jag vantrivs eller liknande. Snarare är jag lite orolig över att jag tagit mig vatten över huvudet och tagit på mig mer än jag kommer orka. Men det är ju en kort period och jag behöver verkligen den där matten om jag öht ska kunna syssla med något annat i framtiden! Därför är den sååå viktig! Vilket i sin tur så klart ökar pressen. Tänkte iaf försöka hålla nere kraven vad gäller betygen - men risken är så klart att jag behöver själva kunnandet också - inte bara betygen. Men nu ska jag iaf försöka sova... Och tänka på något annat. Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0