Neos akademiska ordlista!

Vår lille killes verbala utveckling går i rasande fart just nu! Till de motoriska förmågorna hör nu även att hoppa på två ben (jämfota) och stå några sekunder på ett ben! :)

Ett litet urval av hans vokbulär=

Pou! = upp!
Ölsch= mjölk
Päppe=äpple
Bah=banan
En to te Fia= en två tre fyra
A ha= jag ha!
Den a ha= den vill jag ha
Nej a ha= den vill jag inte ha (eller extra starkt den viiill jag ha!)
Eiå= hejdå och god natt
Sessei= älskar dig
Oppa= hoppa jämfota
Kocka= klocka
Ampa=lampa
käcke= knäckebröd
Ga= gott! (god mat)
Pappa=pappa
Mamma=mamma
Omma=blomma
Assa=aslan (vår hund)
Sasse=Frasse (vår katt)
U= ut
Kacka= jacka
Ko=skor
Öja=tröja
Fo=fot
Öa= öga
Åge=mage
Ilen=Bilen
Ilen a ha=bilen vill jag ha

Mm mm mm mm mm.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0