Mellandagar och Nyår

Några nätters brist på sömn får tydligen följder. Först var ju jag själv sjuk, sen blev Neo sjuk, sen - under mellandagarna, blev både jag och Jonas sjuka - igen!

Hade massor planerat den veckan. Inget av det blev gjort så klart och stackars Neo, hade nog ingen vidare kul vecka. Våra krämpor fortsatte över Nyår och varken jag eller Jonas skulle orka vara uppe till 12-slaget så vi åt lite oxfilé och potatisgratäng själva här hemma och sussade gott redan runt nio - för att sen vakna av alla raketer titt som tätt under natten.

Men det var skönt att vi tog det så lugnt eftersom alla sjukdomar och brist på sömn i kombination med alkohol och ännu mer brist på sömn, säkert hade gjort oss sängliggande ännu en vecka. Istället kom jag upp och lyckades ta mig till Åmål för att jobba på måndagen och det kändes bra, med tanke på hur länge vi varit sjuka nu.

Nu tänker jag ta en dag i sänder. Jonas är ju snart arbetslös och det är ju väldigt osäkert hur framtiden ser ut men vi försöker att inte oroa oss. Även om det är svårt att låta bli då och då ändå så klart. Men en sak är super och det är att han tar hand om sig själv så himla bra nu! Det kommer ju säkert underlätta allt för honom oavsett hur framtiden ser ut.

Nu gäller det bara att komma in i vardagen igen och jag känner att vi är på god väg - på alla sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0