Ringar under ögonen sömnbrist och stress men ääändå glad!

Den här veckan har varit helt spooky. Får nog börja från början. I måndags mådde jag så dåligt så jag fick snällt stanna i sängen. Myyycket frustrerande för en prestationsinriktad tjej som mig.

På tisdagen mådde jag urdåligt men jobbade ändå och märkligt nog bar det frukt både tisdag onsdag och torsdag! Är mäkta imponerad själv av min insats IOM att jag verkligen inte varit frisk.

Till min stora glädje så ringde min chef idag och gav mig massor av beröm. Jag har nämligen bara två ånger på hela december! Det kanske inte säger så mycket men med tanke på hur lite jag fick sålt i december så är jag jätte glad!

Jag har även ringt ett medium och ska träffa henne om en månad. Ska bli jätte spännande! Hoppas så klart att mamma ska komma men räknar inte med något. Ovsett hur seriöst det är eller hur mycket man vill tro på det, så skänker det tröst att tro på någon form av "efter-livet" och att man kommer träffas igen och det hoppet och den trösten skadar väl ingen? Min väninna Camilla var sugen på att hänga på så jag hoppas verkligen det går bra för mediumet för det hade varit skönt om hon följde med!

Imorgon ska Camilla ha Mary Key-party (stavas det så?) och jag hoppas såååå att jag mår såpass att jag kan hänga på!! Har ju varit sjuk till och från i över en månad nu och jag känner att all stress och press börjat sätta sina spår så jag måste vara väldigt försiktig! Men samtidigt måste man ju vårda sina vänskaper (säger man så?) så det är ingen enkel ekvation för att få livet att funka!!

Neo har kissat flera gånger i pottan nu och han tycker det är såååå spännande!

Apropå Neo. Vi var på möte på förskolan igår. Jag blir nästan alltid tårögd så glad jag blir för jag får nästan alltid höra vilken go liten kille vi har. IOM att jag själv blev mobbad som barn, så ligger det en liten gnagande oro att något sådant ska hända Neo.

Men vi har en jätte go kontaktperson på Neos dagis som jag upplever vara såpass uppmärksam, trygg och smart att hon skulle upptäcka om han skulle fara illa på något sätt.

Och igår sa hon att det finns inte en chans att Neo skulle bli mobbad!!! De märker ju redan nu vilka som har både tendens att bli mobbare och mobbade men Neo ger de sig INTE på!! Inte pga - som jag trodde - att han biter ifrån mest verbalt eller slåss, utan för att han är för orädd, trygg, snäll och omtänksam!!! Kan man höra något finare som mamma?!!! :)

Hon sa också att Neo är den förste att se om något annat barn är ledsen så han har stooor empati och är väldigt omtyckt av alla. Tårar kommer i mina ögon när jag tänker på det! Ingenting är viktigare för mig än att Neo mår bra!

Nu ska jag förbereda mig för att hämta honom på förskolan!

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0