Skara sommarland och konsten att ta det lugnt!

Nog har vi hittat på saker alltid! Vi for till Skara sommarland härom dagen och det var populärt i familjen vill jag lova! Neo for med skräckblandad förtjusning ner för rutchbanorna för barn medan Jonas och David koncentrerade sig på de större rutchbanorna. (när Jonas inte for med Neo alltså) Själv provade jag en riktigt härlig vuxenrutchbana också. Modigt av rädda mig som både är rädd för vatten OCH höjder! :D Annars har vi tränat på gymmet, varit på lekparker, haft besök, varit på besök, och igår började Jonas tvätta huset och göra det redo för målning. "Vi" måste ju måla hela huset, ve och fasa! Men han är nogrann, snabb och metodisk och det blir oftast riktigt bra när han tar itu med sådana saker, min käre karl. Det negativa nu då... Liiite negativt iaf. Jag har insett att jag börjat få rejält svårt för att ta det lugnt. Jag har insett det IOM att tålamodet tryter allt oftare, jag blir rejält arg för småsaker när jag är stressad och kan komma på mig själv med att tappa bort mig själv. Inte så att jag skadar någon mentalt eller fysiskt, men jag känner att det är på gränsen att jag inte kan kontrollera mig - tappar bort mig själv, och då är det ju som bekant dags att börja dra i handbromsen. En trotsig 2,5-åring (inte sååå trotsig) och en hund som inte lyssnar, när han likt en ångvält far fram och i värsta fall puttar omkull Neo eller någon annan, kaan vara sådana bidragande orsaker men jag vet att det här semestrandet dessvärre inte bidragit med så mycket mer lugn än vanligt. Behöver verkligen ta hand om mig själv bättre!! Imorgon ska jag iaf försöka ta det lugnt - öh... efter att jag tränat då. ;) Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0