Aktiv vila

Det är väl tur att jag blivit ordinerad "aktiv" vila av doktorn eftersom jag är så dålig på att ta det lugnt. Å andra sidan så är väl tanken att jag just ska ta det lugnt. Men det är inte lätt det vill jag lova!

Jag har nu iaf fått tid för gastroskopin och efter samtal med Endoskopi-mottagningen så ska jag bli väl omhändertagen och få lugnande medel injicerat direkt! Följden blir att jag inte kan köra bil efteråt men pappa kör mig dit och sen tar jag bussen hem. Det blir bra, känner jag.

Annars är jag ändå lite orolig IOM att jag trots allt har problem med magen även när jag inte jobbar och vid minsta oro, blir det riktigt jobbigt! Det är som om min kropp är superkänslig nu och reagerar på minsta lilla retning. Väldigt frustrerande men det har väl sina logiska förklaringar, antar jag.

Jonas är mitt upp i sin arbetslöshet men har klarat truck-körkortet på rekordtid! Tre dagar tog det bara för honom. Men då har han iofs kört en hel del truck i sitt jobb tidigare.

Nu tänker han studera och förhoppningsvis kommer det leda till jobb i framtiden. Mina psykosomatiska problem har blivit väl jobbigt för honom att bära också så nu har jag beslutat att vända mig till andra när jag själv mår dåligt - om det inte rent praktiskt är omöjligt förstås.

Lite roliga saker har vi ändå kunnat göra. Neo har exempelvis lekt med sin kompis Caspar - mammas kompis son. Och så har fröknarna berättat att han har fått flickvän. Ha ha! Vad det nu innebär vet vi iofs inte. Han är en kramgo liten kille så risken är väl kanske att han både pussas och kramas!

Vi har annars tagit ett litet break i potthistorien. Han går på pottan på förskolan men har börjat tröttna här hemma och då tror jag det är bättre att köra hårt till sommaren då han kan gå med rumpan bar allt oftare. :)

Nu sover Neo som en stock. Själv är jag klarvaken - pga min mage. Usch vad jobbigt det här är!

Jag hoppas iaf att det kommer bli bättre snart och att vi snart kan börja leva som vanligt - fast bättre!

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0