Förändring!

Ja förändring är verkligen ett ord som komprimerar vad som händer i vårt liv nu i vår lilla familj. Neo pratar allt mer och senaste veckorna har han börjat cykla på sin trehjuling "på riktigt" allt oftare! Han är så duktig vår lille solstråle! :)

Själv har jag successivt försökt återhämta mig från Gastroskopi samt diverse psykosomatiska symptom. Börjar märka att jag kan koncentrera mig bättre än vad jag gjort på länge.

Jag jobbar 50% nu. Önskar jag alltid kunde göra det för det här tempot känner jag att jag orkar med. Men även om jag klarar mig ekonomiskt på det, så vill man ju kunna ha en buffert - speciellt med den typen av osäker lön som jag har IOM att den är provisionsbaserad.

Jag har därför även kontaktat sjukgymnastiken och får nu akupunktur en gång per vecka. Känns bra! Jag har också sökt till KOMVUX på 50% för att läsa upp Matte C, eller 3 som de nu tydligen väljer att kalla det. Har planer på att läsa till ekonom med marknadsföring som inriktning. Är ju bra på att i förväg veta vad folk vill ha - en egenskap jag har stor nytta av som säljare.

Detta är min plan B. När man har en liten kille på 2,5 och redan har ett bra jobb - så lockar ju inte skolbänken, CSN och dålig ekonomi direkt. Men om jag inte hittar ett sätt att hantera mun nuvarande situation så känns det bra att ha ett altenativ. Betyg har jag bra och det finns ekonomutbildningar på distans som kan passa mig utmärkt!

Vi var också i Skräcklan och tittade på elden sista april. Vi drog med oss min far också och det hela var lite småmysigt.

Neo har haft skoj minsann! Jag och Natasza for till Leklandet med våra små förra veckan och det blev mycket spring där, fika samt en promenad efteråt! Mycket trevligt!

Jag har också nu (äntligen!) köpt min första exklusiva köksmaskin. Det ingår allt till den! Köttkvarn, citruspress etc etc etc. Idag har jag bakat frozen cheezecake och baguetter. Det är en hel vetenskap det här med surdegar och hur man jäser och bakar brödet! Jag är inte klar än och började baka dem igår morse!!

Nu är det snart dags att bege mig av till akupunkturen! :)

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0