Suck och stön!

Provet tror jag gick rätt okej faktiskt. Hoppas på bra betyg så klart men vi får väl se... Lätt att göra slarvfel och missuppfatta frågorna.

Nu till dagens gnäll!

Min käre sambo blev ju arbetslös efter många års tjänst på Saab och plötsligt skulle han börja plugga osv. Från att allt flutit på utan ifrågasättanden så började ett rent utsagt vansinnigt synande av Förskolan, huruvida när och hur vi skulle ha vår son där.

Man krävde in schema från min sambo för att se hur vår son skulle gå på förskolan (de hade inte någonsin krävt schema från hans arbete). Detta kan jag iofs förstå, inget konstigt i det. Men! Själv jobbar jag heltid och började nyligen läsa ett ämne i veckan. Då ville de plötsligt ha schema både från jobb och skola.

Skulle min sambo ha en lucka efter skolan - ett hål i schemat, så ville de att vi ska hämta vår son trots att min sambo förväntas självstudera i skolan den tiden. Krävdes intyg från högre instans för att få det godkänt. Jisses!!

Sen råka någon se mig träna då vår son var på förskolan. De vet att jag har två utmattningsdepresioner i bagaget, har varit sjukskriven och tränar.

Mitt arbete sker ju inte i en lokal - jag utgår från mitt eget hem och söker upp kunder, tar hand om dem och arbetar sen hemifrån. Det innebär att jag tar mina egna raster, när jag vill och vart jag vill.

Och nu tränar jag ibland på arbetstid för att rehabiliteras. Allt, godkänt av mina chefer så klart! Puh! Men risken var ju att någon skulle se mig på ett gym - Vilket någon nu alltså har gjort!

Hur mycket har man egentligen skyldighet att redovisa?! Det här är ju absurt!

Skrev ett (kanske föööör) argt mail till en förskollärare i panik. Min sambo fick det att låta som om något fruktansvärt hade hänt - det var han som berättade det nämligen. - Att de är jätte arga över detta - vilket fick mig att känna mig väldigt kränkt av DEM! Så här i efterhand så var det kanske inte så smart analys av mig - men om någon lägger fram att man gjort något fel på ett väldigt intensivt sätt så förstärks ju det onda på ett väldigt negativt sätt. Och är man som jag - en tjej med rätt dåliga erfarenheter av mina misstag så är det lätt att se hönan istället för fjädern!

Ja ja - nu ska jag försöka koppla bort det här och hoppas att det inte blir så uppförstorat trots mitt mail. Puh!

God natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0