D gick ju bra!

Med tanke på hur många slarvfel jag gjorde, så var det ju tur att jag fixade MVG-uppgifterna! Men efter ett personligt samtal med min mattelärare, så insåg jag att jag inte kommer få några problem med att få ett någorlunda bra betyg iaf. Skönt!!

Däremot ringde båååda mina chefer och klagade på att jag fått många ånger. Jag vill inte låta allt för synisk. Jag vet att de vill mig väl. Men tanken att det kostar för dem när kunden ska skicka tillbaka grejerna, fanns där. Jag har satsat Allt på ett vinnande koncept där jag får nöjda kunder, säljer relativt lätt och tjänar pst... Och här kommer Jantelagen... så jag klarar mig.

Men i all lag om alltings jävelskap, så måste det ju finnas nåågot jag kan göra bättre! Morr!! Till saken hör att jag VET varför det blir så där. Så blir det - alltid - utan undantag, när mina krafter börjar tryta. Jag tappar energin jag behöver för att vara förtroendeingivande, rapp i käften och för att blixtsnabbt hitta vinklar och tolka kunden rätt. Och det gör kunden osäker vilket leder till att hon/han ångrar sig. Samma visa varje gång.

Ringde desperat Försäkringskassan för att rådfråga om min situation. Ingen lösning blev svaret men jag fick sympati så det räcker och blir över eftersom jag "verkligen tillhör den kategori av presterande människor som denna cyniska regering missar när de väljer att se varje sjukskriven och arbetslös själ som arbetsför med undertonen som inte går att missa - att folk bara är lata." Off the record så klart. Jag har en förnuftig handledare på Försäkringskassan!!

Jag får helt enkelt sänka mina krav ytterligare, hoppas att det höjer kvalitén, nalla på sparkontot om det inte gör det och hålla ut till jul då jag förhoppningsvis har ett betyg i handen och allvarligt kan fundera på att ändra inriktning i livet - ett där jag inte bränner ut mig, och jobbar med något kul samtidigt.

Ja ja... Vi får se hur det går. Nu ska här nanas!

Hej så länge!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0