Motstridiga känslor

Denna veckan har hittills varit väldigt rolig. Jobbet har funkat bra och det var väldigt roligt på matte-lektionen idag, mycket pga att jag fattade allt vi gick igenom. Det känns faktiskt lite som att vi börjar gå igenom lite mer svåra "tal" nu och det är ju så klart väldigt roligt när man fattar. Ännu roligare är det om man fattar och kommer ihåg även nästa dag när man ska plugga hemma själv också! ;) Vi får väl se hur många samtal det blir till pappa nu i helgen. Ha ha!

Det enda som jag känner är lite frustrerande, är att vi ska börja ta Kreditupplysning på våra kunder och nu dessutom kanske tvingas ringa ett samtal mitt uppe i ett köp för att höra om en kund som "prövas" för att bli godkänd, är godkänd. Om kunden inte är det, så tvingas vi gå ifrån utan order. Å andra sidan så kommer vi ""bara"" få "ånger" och inga - som vi kallar dem - B-kunder, dvs folk med betalningsanmärkning, vilka ger oss säljare ungefär en tredjedel av vad vi annars får per köp. Men varje besök kommer bli mer ansträngande och det är inte lika lätt att bara plita ner en order och se bara dra. Iiiinte kul!!

Ja ja - en sak i taget. Nästa vecka kan jag iaf sälja som vanligt. Och nu är snart helgen här - som i mitt fall kommer bli väldigt koncentrerad kring min matte. Om man bortser från ta hand om mitt barn, laga mat, diska, gå ut med hund osv alltså.

Nu ska jag ta det lite lugnt!
Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0