Händelserikt

Det är inte lätt att ta det lugnt när man är en rastlös själ, men det mesta av de stora förändringar vi gjort i hemmet, har jag inte gjort själv.

Vardagsrummet är nytapetserat, vi har fått hem vår nya soffa (tre veckor tidigare än planerat!), vi har nya gardiner, matta och dukar.

Nu på måndag kommer målaren hit igen. Denna gång för att slipa och måla vår trappa. Mycket blir gjort och fint blir det! Tack och lov så har både jag och Jonas sluppit allt arbete!

Vi lyckades också arrangera en resa till Ullared förra veckan, med släkt till Jonas samt mina vänner. Väldigt roligt så klart men det var också en riktigt påfrestande dag. Efter halva dagen, var jag tvungen att sätta mig i Sportbaren med ett glas juice. Hjärtklappningar och utmattning vid 37 (nåja, snart 38) års ålder, efter en halv dags shopping, känns väl sådär...

Idag ska jag och Neo åka till Lysekil och hälsa på hans "gammelmormor". Moster och morbror kommer också dit. Det ska bli trevligt att se min mormors nya lägenhet. Lite märkligt kommer det nog kännas IOM att hon inte längre bor i det hus som vi vuxit upp med. Hoppas hon fått det angenämt och bra ändå.

Nu ska jag försöka ta det lugnt innan jag måste gå en promenad med vår vovve.

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0