Nu börjar det närma sig!

Snart är det bara TVÅ veckor kvar!(!!!) Har börjat bli lite nervös minsann.... äsch... who am I kidding... Jag är jätte nervös! Men samtidigt är det väldigt spännande! :D

Den här veckan så har jag bland annat, som synes på bilderna, varit på blåbärsjakt uppe i Dalsland. Mellerud närmare bestämt. Första två timmarna, spenderade jag, Camilla och Aslan på ett ställe där det var relativt glest mellan blåbären. Vi tyckte då och då att vi gjort ett riktigt kap vad gäller ställe att plocka på, när vi hittade en buske här och en buske där som bar bär. När vi sen hade knappt en timme kvar att plocka, beslutade vi oss för att åka några meter med bilen och se om vi hittade något bättre ställe längre fram. Herre gud vilket bra ställe vi hittade! Det var så klart synd att vi inte hittat det stället direkt, men vi fick ändå ihop så pass mycket att vi kunde fylla några lådor när vi kom hem. Mysigt och trevligt var det! Inte minst för Aslan som fick komma ut en bra stund denna dag!

Neo har också varit på sin första hockeymatch mellan Frölunda och Jockritt. Jonas berättade att Neo tyckte det var jätte roligt. Jonas var (så klart) noga med att berätta vad som hände på planen för vår lille kille. Så det var nog en riktigt stor och fin upplevelse mellan far och son.

Vi var också på bio i veckan. Elysium, såg vi. Den var rätt okej men det var något som saknades för att den skulle få full pott.

Lämnade in min tre månader gamla Guess-väska förra veckan eftersom den blivit sliten efter bara tre månaders användning. (färgen lossnade med stora plastbitar) Idag fick jag pengarna tillbaka och kunde åka till en annan affär där jag bytte till mig en ny.... som jag är betydligt mer nöjd med!

Jag har en lite nördig förkärlek för Guess, tyvärr... Jag är inte mycket för märken osv men just Guess har en design som jag gillar. Tyvärr är det ju lite av ett statusmärke om man nu kan kalla det så - och av ren princip så gillar jag egentligen inte det. Jag har själv vuxit upp med upplevelsen av att jag inte duger som jag ÄR och har jobbat hårt med att lära mig älska mig själv som jag ÄR.... utan prestige och krav på prestation. Därför blir det lite dubbelmoral känner jag - eftersom det lätt kan verka som att jag vill skylta med något som ska hjälpa mig "duga" i form av en designväska. Guess tillhör väl iofs inte de större märkena men det är illa nog, kan man väl tycka. Till försvar får jag väl ändå säga att det är det ENDA märket jag bryr mig om. Jag ska handla lite nya kläder inför skolstarten snart. Vet att de har stor rea på HM. Planerar att kika in där någon dag. ;)

Nu ska jag fortsätta njuta av fredagskvällen. Hoppas ni får en fin kväll ni ock!

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0