Riktigt roliga dagar!

Senaste veckan har varit riktigt rolig! Och nu börjar skolstarten närma sig med stormfart! Snart bara EN VECKA KVAR!! Oh my god liksom.

Ehum... Hur som helst. Som synes av bilderna så for jag, Neo, Natasza och Caspar till Ursand för en heldag på stranden, bland alla lekattraktioner för barn, minizoo och fika.

Det blev en jätte fin dag, inte minst för Neo och Caspar.
Så här i efterhand så kan man väl skratta åt det men just då var det väl inte så där superkul. När vi traskade från parkeringen ner mot stranden och spanade in Campingen (som det var och är från början innan all förändring gjordes av Bert Carlsson), kom plötsligt ett litet gubbgäng mot oss längs vägen. Spontan som jag är så kunde jag inte låta bli att säga hej. Bert vände sig om och stannade (till min förvåning).
"Vad fint du har fått det här", kläckte jag ur mig.
"Jaha, kommer du från Vänersborg?"
"Jag har bott här rätt länge"
"Har du sett hur det ser ut där nere längs stranden sen vi gjort om där då?"
"Nej"
"Då kan du väl inte veta om det är fint!" De andra gubbarna tjöt av skratt. Sen gick gubben tack och lov! Att det var det jag sett dittills som jag menade, saknade liksom betydelse att uttrycka. Herre gud. Just efteråt så var jag ganska så sur, men efter ett tag, lyckades jag släppa den rätt spydiga kommentaren och ha en riktigt mysig dag! :) Nu i efterhand så kan jag nästan...men bara nästan... skratta åt det.

Neo och Caspar klättrade upp för och åkte en jätte stor, uppblåsbar rutchbana, hälsade på hönor, får och grisar och plaskade omkring vid vattnet och lekte med två tramp-båtar som praktiskt låg parkerade längs vattenkanten. Eftersom de dragits upp en bra bit på land och det är så långgrunt i vattnet, så blev det en perfekt lekplats för våra små pojkar som äääälskade att "köra" båtarna. Jag och Natasza passade på att sola och sen fikade vi lite.

Vi gick sen på lite björnbärsjakt och efter det var vi fikasugna igen så vi satte oss på ett kafé lite längre upp på Campingen.
På det hela taget blev det en riktigt trevlig dag! :)

Nästa dag, for jag till Mellerud igen. Jag och Camilla tog med oss fika och for genast ut i skogen för att plocka blåbär. En jätte mysig dag!
Nu är hela nedre facket i frysen full av blåbär, eftersom vi plockade blåbär en annan dag förra veckan också.

Idag är Jonas, David och en klasskompis till Jonas på hockey medan jag och Neo är hemma och myser. Jag har tränat och gått en timme promenad med Aslan och Neo, som vanligt. Lyckades klämma i mig en stor fet pizza och massor av godis till fredagslunch idag. En dag i veckan så frossar jag! He he!

Morgondagen är lite osäker ännu. Det var först meningen att jag och Natasza skulle ta med våra barn ut till Ursand imorgon igen men så ringde Camilla och undrade om vi inte skulle åka på en mat- och trädgårdsmarknad i Baldersnäs som lät väldigt trevlig! Vi får se hur detta slutar!

Hela sommaren har verkligen varit smockfull av aktiviteter! Jag undrar i mitt stilla sinne hur det ska gå nu när hösten kommer och jag ska sitta still i åtta timmar varje dag i skolbänken!(!!) I och med att jag haft ett så aktivt arbete i så många år, så kommer jag nog få kompensera med rejält med träning! Uj uj uj! Hur jag nu ska hinna med det!

Jag har det lilla dilemmat att jag vill hinna gå i skolan, plugga så jag klarar tentorna, vara en bra mamma och träna så att jag mår bra och orkar ett hårt schema. Hur i all sin dar jag ska hinna göra läxor när jag går i skolan så många timmar per dag, kan komma att bli en nöt att knäcka. Man får inte direkt ro att studera när man har en liten kille som behöver uppmärksamhet. Och jag vill inte gärna placera Neo framför barnprogram flera timmar i sträck för att jag ska kunna göra läxor!! Jonas både pluggar och arbetar så det kan komma att handla om kompromisser, hur nu det ska gå till. Anar att Neo kommer få följa med mamma till gymmet några gånger per vecka i fortsättningen. Detta kan som sagt komma att bli en nöt att knäcka....

Nu däremot, ska fredagsmyset fortsätta! Nästa veckas schema är fullsmockat. Vi har fått tid hos en logoped för Neo, vi ska till en flyguppvisning och så ska min systers son Casper döpas! Och sen är det dags... På måndagen efter, så smäller det!! ;D
Skoooolan startar!! :)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0