Vardag

Oj vilket trist inlägg det här kommer bli. Har egentligen inte hänt så mycket sen senast. Vi var förvisso på BWC idag, efter att Förskolan ringt dem och hänvisat till att Neo inte riktigt pratar rent än.

Väl på BWC så fick vi bekräftat att Neo i te riktigt pratar rent än, men han har ett stort ordförråd och förstår dem korrekt ihopsatta i meningar. Och så länge han inte stagnerar i sin utveckling utan det hela tiden händer saker i språket, så är det absolut ingen fara! Sköterskan hade förväntat sig ett barn som knappt kunde prata alls efter samtalet med Förskolan så hon blev förvånad över hur väl Neo uttrycker sig. Det har kanske förvisso hänt en del i Neos språkliga utveckling sen det samtalet ägde rum.

Arbetet har funkat bra den här veckan, mycket pga mycket vila söndagen innan samt tur med bra adresser. Nästa vecka kommer jag nog dessvärre vara tvungen att åka en bit igen. Om jag har riktigt otur så blir det mot kusten så det blir långa resor. Men vi får se. Har funderingar kring en mindre ort först. Är dock osäker på hur området ser ut och om det finns stor köpkraft där.

Imorgon ska jag till min terapeut och på eftermiddagen ska jag och en väninna ta med oss våra barn och åka till Öppna Förskolan. Jag har ju av en mängd orsaker (bland annat att jag jobbat när de har öppet!) bara varit där två gånger sen Neo föddes och andra gången jag kom dit så hade de stängt. Det ska bli kul att ge stället en chans!

Nu ska jag försöka koppla av. Jonas jobbar än men kommer hem strax efter tio ikväll. Hoppas sova gott så det blir en givande dag imorgon!

See ya!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0