Januari 2013

Vilken fin jul och nyår vi haft! Men nu är det januari och dags att börja blicka framåt igen!

Idag var vi hos min mormor i Lysekil och hälsade på. Det var jätte mysigt och min moster, syster, bror och far kom dit. Mormor bjöd på den sedvanliga grönsakssoppan och fika efteråt.
Den enda sorgliga biten var att mormor ska sälja huset och flytta till lägenhet redan 1 april.

Huset har varit den enda fasta punkten som finns kvar sen jag föddes. Farmors hus ägs förvisso av min farbror Mats, vilket för det möjligt att hälsa på då och då. Mormors hus kommer däremot säljas till en främmande, vilket blir ett sorgligt farväl av många fina minnen.

När vi kom hem från mormor så hade Jonas spikat ihop ett av Neos nya skåp, och fixat och donat hemma så det var jätte fint! Väldigt trevlig överraskning!

Snart måste jag börja forska lite kring utbildningar och vilka val jag har. Ibland önskar jag någon bara kunde ge mig ett bra förslag som passar mig och så är det bara för mig att fylla i ansökningshandlingarna. Men det ska bli skönt när det är gjort!

Under våren har jag tänkt jobba måndag-torsdag i de flesta fall. Om jag känner att det blir för tungt så får jag gå ner till 3 dagar/ vecka igen. Det är iaf skönt att veta att om kvalitén är okej - så räcker det om jag säljer en tredjedel av vad jag brukar per vecka och vi klarar oss ekonomiskt ändå! Det är en nyttig insikt!

19 januari ska jag, Åsa och Christian se Chess tillsammans i Göteborg. Det ska bli jätte roligt! Vi ska träffas hos min bror en stund innan och äta lunch och sen åka in till Göteborg tillsammans. (Han bor i Göteborg så det blir inte så långt :)..)

I slutet av april så blir jag moster igen. Då ska min syster bli mamma igen. Det är så klart jätte spännande!

Nu ska jag försöka ta det lite lugnt! Imorgon ska vi nämligen fortsätta göra i ordning i Neos lekrum! Det ska bli kul! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0