Vardagen infinner sig

Efter att jag, Natasza och våra barn överlevt en dag som till och med blev trevlig - trots två vilda pojkar som gärna sprang omkring där de inte skulle springa omkring, så hade vi båda hyllor att bygga till våra barns lekrum.

Efter att ha rensat (mycket!) bland Neos leksaker, så var det dags att bygga hyllorna. Eller rättare sagt - så byggde Jonas bokhyllorna. Eller - satte ihop dem. Byggt dem har väl förhoppningsvis Ikea redan gjort! Ha ha ha! Lite förvirrad idag... Ehum...

Så nu är allt klart och Neos verkar trivas i "sitt rum"!

Vår lille pisse Frasse, var borta i flera dagar och gjorde både husse och matte rejält oroliga. Väl hemma igen så dröjde det inte länge förrän vi vaknade och hittade en katt som inte stödde sig mot ena framtassen över huvud taget! Eftersom han varit inomhus så är hur detta gått till, en fullständig gåta!!

Idag var vi iaf hos veterinären och kom ut 2300kr fattigare inkl mediciner och behandling. Nu ska han ha tratt i en vecka och vi ska sköta om såret och försöka truga i honom piller varje morgon och kväll. Kan bli en utmaning!!

Frasses stora utmaning blir att stanna inomhus i en hel vecka. Vi har fått ta av locket till katt-toan för han kommer ju inte in med en stor tratt i vägen!

Samtidigt så har jag kommit igång med jobbet igen. Har varit ganska tufft just denna vecka men jag hoppas komma in i lite längre jobbveckor snart igen.

Pappa hänger på när jag tränar eftersom han fått en månads träning av min bror i julklapp, på samma gym som jag tränar på. Han är jätte duktig och gör övningarna strikt och försiktigt!

Idag fick jag blommor av min käre sambo. Ibland kan han min sambo!! Och ofta när de där buketterna kommer så är det som att han på något vis listat ut att det är då jag behöver den där bekräftelsen som allra mest!

Nu ska här försöka sovas!
Imorgon blir en tuff dag!
See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0