Rätt okej dag ändå

Tack vare våra små barn som livade upp stämningen ganska så rejält, så blev dagen okej ändå. Det jobbigaste var att gå igenom mammas kläder för att se vad som ska kastas, sparas eller tas över av oss "barn". Som tur är, så valde pappa att lämna resten av kläderna (typ nästan allt), till Erikshjälpen. Då känns det som att vi inte riktigt "kastar bort" mamma i alla fall.

Det mesta av allt som pappa ville bli av med, togs emot av oss barn. Inte så mycket för att vi behöver det utan snarare pga att mamma finns kvar i alla saker på något vis.

Pappa bjöd på mat och jag bjöd på äpplepajen. Sen tog vi med oss det vi kunde och åkte hem. Jag och Jonas ska hämta ett jätte fint skåp som mamma målat själv, hos pappa på måndag.

Imorgon skulle vi egentligen åka till Ikea - iiiiigen! ...eftersom Jonas ska köpa ett nytt skrivbord till sig själv. Men i eftermiddag kände jag hur en förkylning började smyga sig på - troligtvis samma som Neo gått omkring med ett bra tag nu och som vi misstagit för ngn form av pollenallergi. Tji fick jag. Så risken är att den här damen får stanna hemma imorgon! Sååå trist!

Men jag har proppat i mig echinagard - som jag fyndigt nog hade hemma, så jag hoppas god sömn tillsammans med den kan göra underverk. Det har ju hänt förr! Peppar peppar!

Now back to basics... God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0