Tjolahopp!

Känner hur en förkylning ligger där latent - redo att bryta ut när som helst. Gör allt i min makt för att hindra den. Har ätit c-vitaminspäckade kiwis, ätit mat med massor av vitlök, och proppat i mig mer Echinagard än man egentligen ska göra idag.

Hoppas en god natts sömn kan göra susen också men jag tror snarare att förkylningen kommer bryta ut ikväll. Kvällarna brukar vara utbrytningens tidpunkt när det gäller alla vanliga sjukdomar för mig. Men konstigare saker har hänt så jag kan ju bli förvånad ikväll...

Igår var jag, Neo och en kompis hos Jonas kusin. Min kompis skulle tatuera sig och resultatet blev verkligen jätte bra! Kul också att hon blev jätte nöjd själv så klart. :)

Jag och Neo har knappt sett röken av Jonas de senaste två veckorna eftersom han jobbat lika mkt som han gått i skolan. Dvs...typ...varit borta...dygnet runt. Och när vi äntligen sett honom så har han av naturliga orsaker varit jätte trött. Stackars Neo som varit sååå lycklig när pappa kommit hem och vill berätta ALLT spännande han kan komma på men Jonas har knappt orkat lyssna på sig själv. Inte lätt att vara liten ibland.

Nu ska Jonas iaf praktisera i fyra veckor. Hoppas timmarna han ska jobba som vanligt blir betydligt färre då. Väldigt bra med extra pengar så klart men Neo struntar ju i de där extra pengarna eller allt materiellt i världen, bara pappa är hemma.

Inte lätt att få ekvationen att gå ihop - som så ofta för de flesta familjer nu för tiden, tror jag. För samtidigt är det ju viktigt att visa framfötterna för att få jobb efter utbildningen!

I fredags lade jag in en anmälan för att söka till högskolan. Dags att skicka in betyg och vänta in svaret. Enligt ännu en studievägledare så kommer jag komma in på första uttagningen. Hoppas verkligen hon har rätt!! Men jag tar verkligen inget förgivet!!!

Nu har jag en både rolig men också jobbig vecka framför mig. Hoppas bara få vara frisk så att allt klaffar.

Ha en fin söndagskväll gott folk!

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0