Väntan

Senaste tiden har mest präglats av väntan. Väntan på att få söka till Högskolan, förhoppningsvis komma in, semester och sen börja plugga till hösten.

Jag ska bara hitta områden att jobba på fram tills dess!! (Ångest!!)

Lite putt har jag också varit senaste tiden. Bland annat har Jonas fått praktik-schema och ska praktisera i praktiken (vitsigt värre!) HELA Påskafton! Startade en tråd på Familjeliv och det blev en faslig debatt.

Kontentan av debatten anser jag är att som praktikant så får du varken storhelgs-OB, vanligt OB eller lön. Man lär sig heller inget unikt på just storhelger varför det saknas pedagogiskt underlag och motiv till det. Handledaren borde dessutom kunna göra en bedömning om min sambos lämplighet på de totalt FYRA veckor han ska praktisera utan att EN dag skadar den möjligheten. Usch vad irriterad jag varit på detta!

En annan aspekt som många diskuterat, är att han genom att gå med på detta, kaaan komma att bli utnyttjad på andra storhelger. Han drar ju inga gränser själv över när han inte kan jobba om inte annat.

Min käre sambo är inte direkt lat, och blir/är säkert populär. Ni kan ju tänka er vilken konstellation vi är - två yberpresterande personligheter som bor ihop...ingen som bromsar den andre/a eftersom båda är lika rädda för att allt kraschar om man inte gör det. Istället lever vi på gränsen till utbrändhet båda två ibland och pressar den andre/a att jobba hårdare när man egentligen behöver återhämtning.

Kanske inte bästa förebilderna för Neo på så vis. Men vi kan ju förändras! Med rätt redskap för att bli snällare mot oss själva så! Och lite mindre katastroftänk! ;)

Roligt dock att Robin vann Melodifestivalen! Inte alltid den jag tippar på som vinner, kan man lugnt säga!!

Idag var jag och Neo på 4-årskalas hos Natasza. Caspar fyllde år och vi fick både mat och efteråt! Jätte trevligt! Och Neo var nöjd med att få en godispåse på vägen hem!

Nu ska jag försöka varva ner så jag förhoppningsvis kan få nååågon order imorgon....apropå stress då alltså!

God natt gott folk!
See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0