Moster igen!

Nu vet jag ju att min syster är noga med att själv få berätta om stora händelser i hennes liv. Men min blogg känns tillräckligt anonym för nyheten, känner jag. Jag hoppas det iaf. Jag har hur som helst blivit moster igen!! Denna gång till en liten kille som ännu inte har något namn. Det ska bli väldigt roligt att åka till Alingsås och hälsa på imorgon iaf!

Förra helgen, for jag och Neo till min mormor, där vi också träffade min syster och bror. Min mormor har ju flyttat till lägenhet och det var mysigt att se hur hon nu har det! Det var en ljus och fin lägenhet med en stor, inglasad balkong. Där kommer hon säkert trivas även om hon (och vi alla i släkten), kommer minnas och sakna det hus vi vuxit upp med. Mängder av minnen finns i det huset. Så det känns väldigt märkligt att det inte är en del av våra liv längre. Mig och min släkt alltså. Men det är ju livets gång...tyvärr!

Mormor bjöd oss på jätte god lunch på Havets hus och sen fick vi barnbarn varsin gåva av mormor. Otroligt fint och snällt och som gladde oss mycket så klart! Det är dock med sorg i hjärtat jag ser hur hon blir allt äldre och får allt fler krämpor. Hon är mycket trött och orkar inte längre gå så fort och långt.

Ja ja...så är det.

Vårt hus står iaf kvar. Och nu börjar det bli riktigt fint, tycker jag! Vardagsrummet är klart nu. I fredags åkte nya fönsterbrädor och växter upp och allt känns varmt och ombonat nu. Några tavlor är det enda som saknas.

Målaren skulle ha slipat och målat om vår trappa upp till andra våningen i måndags. Men på söndagen ringde han och bad få skjuta på det en vecka eftersom de var en man kort. Så nu hoppas jag att han kommer nu på måndag! :) Det blir också en trevlig förändring i huset. Dock måste vi se till att ha ordentligt med halkskydd för Jonas har halkat och slagit sig flera gånger i den redan. Att Neo mer eller mindre kan slå ihjäl sig annars, är så klart ännu viktigare morot.

Jag klämde i mig glass idag - MED laktos. Tänkte testa IOM att filen med laktos funkade så bra igår. Glassen funkade INTE bra idag. Så nu vet jag det och thats it!!! Aldrig mer laktos!

Något som är lite roligt är att Jonas mamma numera har en Cavalier King Charles Spaniel - hanne, som nu blivit könsmogen, och som Aslan funkar jätte bra ihop med till vår stora förvåning. De springer lösa i trädgården när hon är här och Malte, som han heter, gör sitt bästa för att jaga igång vår stora gamling. Funkar sådäääär! Ha ha!

Nu ska jag försöka sova!
Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0