Vilken daaaag!

Dagen började bra....eller inte.
Bilen ville inte starta och min käre händige man befann sig redan på jobbet, vilket gjorde att jag och Neo redan försenade, tvingades cykla till förskola etc.... Riktigt råa, kalla vindar var det dessutom så vi var lagom nöjda båda två...

Men man kan ju förstås vända på det och inse vilken tur man har som trots detta hade två cyklar att cykla på och ta sig någonstans över huvud taget!

Fick dessutom cykla till och från träningen inne i stan samt till Vårdcentralen och tillbaka lite senare. Eftersom vi inte kom iväg för att storhandla idag så får vi göra det ikväll när Jonas slutat jobbet.

Lite personlig info som så många bloggare delar med sig av då....
Jag har förhöjda värden på mina njurar och läkaren har trott att det beror på att jag tränar ganska mycket. Men så har jag också problem med min blåsa på många olika sätt. Har konstant ont.

Jag gjorde en omfattande undersökning i två omgångar för fyra respektive två år sen men man fick ingen ordning på det tyvärr. Nu har jag haft rejält ont i flera dagar, vilket gjort att jag fått ta smärtstillande för att kunna sova. Så idag var jag än en gång hos läkaren angående detta.

Nu hade jag förhöjda leukocytvärden och livmodern hängde ner vilket tydligen betyder att den är förstorad pga något främmande i livmodern, sa de. De var noga med att det "säkerligen inte" var något allvarligt men ändå tillkallades en extra läkare och sjuksköterska, vilket i alla fall jag inte varit med om på en vårdcentral någonsin tidigare. Jag har ju haft detta i snart 6 års tid varav en grav försämring efter Neo föddes. Det är inte alltså något som förlossningen orsakat och det är heller inte psykiskt.

Jag har fått en (ännu en) akut remiss till NÄL och kommer tydligen få förtur. Känns ju bra! Det känns hur som helst som att man tar detta på allvar på ett helt annat sätt än de andra gångerna och kanske kan man få sova på nätterna snart nu då. :)

Imorgon far vi i alla fall till Mellerud och firar Jul och lucia tillsammans! Ska bli jätte roligt! Alla vänner kommer och alla barn är med så det blir nog riktigt trevligt för Neo! :)

Nu väntar jag på min man som ska hjälpa mig med min bil så att vi kan åka och storhandla tillsammans. :)
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0