Resultat hos Sjukgymnasten


Ryggen ser ut som ett S. I krökarna där ryggen börjar böjas åt andra hållet, dvs på två ställen, är de punkter där man brukar få belastningsskador. För min del i svanken, orsakat av för hög belastning i träningen i kombination med att jag slarvat med bålträning och inte spänner bålen tillräckligt mycket i träning av rygg. 

Jag ska göra en rehabiliterande rörelse flera gånger per dag och jag har fått ett antal exempel på bålstärkande träning som jag ska addera i min träning. Jag har också fått lära mig hur jag ska spänna bålen i varje övning när det framför allt gäller träning av ryggen. 

Tack och lov så har jag en väldigt stark kropp och sjukgymnasten sa att jag är riktigt vältränad, vilket underlättar återhämtningen. Bra för egot att höra det också! 😀 Speciellt när min maxpuls borde ligga runt 170 för min ålder och jag kommer upp i 195 när jag ligger på max och har runt 188-190 i slutet av ett pass där jag känner att jag skulle kunna fortsätta ett tag till. Skrytigt jag vet! Men lite mallig blir man ju! 😉






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0