Vilken rolig dag på Liseberg! 😊💗

Dagen började med att den här morsan for till sjukgymnasten och kände sig alldeles för frisk för att ta sig dit. Liseberg var planerat direkt efteråt. 

Diagnosen blev nervskada i en disk pga kraftigt våld (styrketräning). Sjukgymnasten bedyrade att detta inte var något att leka med och att jag nu inte får träna på minst ett par veckor. Jag får inte sitta över huvud taget, får inte kupa ryggen, ska helst ligga på mage eller helt utan kudde på rygg. Dessutom ska jag göra övningar 6 ggr per dag 10 repetitioner. 

Vi for till Liseberg i alla fall. Högst 3 km får jag promenera. Jag gick en hel dag på Liseberg. Gjorde övningarna på magen i baksätet i bilen. Ha ha!! Gjorde rejält ont när jag bara stod still men en främling hjälpte mig knäcka rätt ett par kotor i kön till Burger King. 

Jag kunde så klart inte åka något så jag köpte inget åkband till mig själv. Men allt uppvägdes av en mycket trevlig dag där både Jonas och Neo fick gå före i varenda kö, "tack vare" att en av Neos kusiner behöver en ledsagare och därför har förtur till alla attraktioner! Neo åkte Colorado 4 gånger(!) Lisebergbanan (!!!) 2 ggr, Flumeride 2 ggr, en hel del attraktioner bara för barn, och ännu mer attraktioner han med nöd och näppe fick åka med sin längd. 😀💗

Att jag bar en massa jackor och vattenflaskor, lär väl inte sjukgymnasten gilla. Och idag pinade vi oss upp tidigt för att träffa sjukgymnasten och kom en dag för tidigt. Vi hämtade i alla fall Aslan som sovit över hos Neos farmor så helt onödigt var det inte. 

Sen for vi i onödan för att hämta Neos paket med nya disneyböcker. Såg sen i smset att det inte fanns något sändningsnummer utan det stod bara att böckerna kommer snaaaart! Ytterligare en onödig resa alltså. Men så kom vi i säng runt 01 i natt, vissa av oss somnade ännu senare, Jonas for till jobbet runt 06 och jag och Neo gick alltså upp runt 7. Så helt konstigt att vi är lite förvirrade idag, är det kanske inte.

Ve och fasa! Måtte vi alla få sova i natt! 😊😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0