Den lilla flickan

Idag fick jag reda på hur det gick för den lilla flickan som fick hjärtstopp utanför Grill-ivar inne i stan på Midsommarafton. 

Att se ett litet barn dö framför sina ögon när man har en liten son som är exakt lika gammal bredvid sig, är en upplevelse som jag kommer bära med mig resten av mitt liv.

Flickan dog nämligen. Inga återupplivningsförsök lyckades. Jag kan bara hoppas att mamman och systern får det stöd de behöver för att kunna gå vidare. 

Flickan hade ramlat och slagit i magen dagen innan och svimmat i samband med det. Hon hade klagat på magont dagen efter och mamman tog med sig flickan till ägaren av Grill-ivar eftersom hon inte kan svenska och ville ha råd av honom om vad hon skulle göra. Tyvärr kontaktade hon inte sjukvården direkt på morgonen då flickan mådde riktigt dåligt och detta kommer nog följa med henne genom livet eftersom flickan förmodligen hade överlevt då. 

Detta är så fruktansvärt att jag inte riktigt helt kan släppa flickan ur mina tankar. En stor eloge till er som jobbar inom vården som jobbar med barn och ser sådant här dagligen!! Jag vet nu att jag aldrig skulle klara ett sådant jobb. Vilken styrka och vilket mod ni måste ha som vågar se detta dagligen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0