Första tiden

Nu har det redan gått två veckor sedan Neo började på Fritids på Mariedalskolan. Det har varit omvälvande både för oss föräldrar men mest för Neo så klart. 

Vi har märkt på honom att det varit mycket nya intryck och massor av nya situationer med bara barn som är lika gamla som honom och nya pedagoger. Han har varit trött när han kommer hem och har sovit lite oroligare på nätterna.

Mycket nytt rent praktiskt är det också. Mer ansvar läggs på barnen och nya rutiner ska göras till vardag. Frukt ska följa med varje dag, man ska ha koll på veckoplanering, etc etc etc... 

När jag hämtat honom, har han kutat omkring med sin bästis och två nya killar varav en heter Max. Men de håller fortfarande på att försöka lära känna varandra i klassen och de är lite trevande gentemot varandra, säger personalen. 

För min del handlar det om att behålla lugnet, inte blanda in mina egna erfarenheter från skoltiden och lita på att Neo klarar sig fint. En dag, hade han tydligen slagit två killar och blev rejält tillsagd och han har gått och irrat lite i början. Men jag måste tro och lita på att pedagogerna har rätt i att han klarar sig bra! 💗

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0