Ska inte klaga på att det inte händer något i vardagen i alla fall :)

Jonas mår bra nu, tack och lov. Det är så klart ändå oroligt att inte veta säkert vad det var som orsakade hans smärtor. Att ha sååå himla ont utan förklaring, känns så klart inte jätte bra och oron för att han ska råka ut för det igen, är inte så rolig. 

 Till råga på allt så upptäckte vi att Aslans ena sida av huvudet liksom sjunkit in. Eftersom han så sällan blir sjuk (typ aldrig), så tänkte jag att det nog var på sin plats för en hälsokontroll nu när han är 12,5 år gammal. Jag hade redan mina aningar om att han ser och hör sämre. Ögonen har liksom fått en grå nyans och jag hade en aning om att det kunde vara starr. 

Vi fick en tid på Trestads djurklinik och for dit med vår stora lurviga vovve. Veterinären tog en massa prover och både klämde och kände på honom. Hon konstaterade snabbt att han precis som jag anat, har starr. Att han hör dåligt, trodde hon också men hon gjorde ingen undersökning för att ta reda på mer hur exakt dålig hörsel han har. Han är lite stel i lederna men i övrigt, riktigt bra form för sin ålder. 

Däremot reagerade hon på huvudformen och sa att det är en muskel som förtvinat. Detta beror nästan alltid på att en nerv förtvinat och det i sin tur på någon form av tumör. Sen visade proverna på att han tillverkar alldeles för mycket kortisol och därför hade hon en aning om att det kan vara Cushings syndrom. Vad det sen beror på, behövde hon ta fler prover för att få reda på. 

Någon dag senare, fick vi reda på att han har urinvägsinfektion och fick köpa (svindyr) antibiotika. Den var inte speciellt svår att få i honom dock eftersom man varit smarta nog att ge den arom av kött!! :) Nu väntar vi på svar på resten av proverna så vi vet hur vi ska gå vidare. Detta blev så klart ett dyrt kalas. Är dock glad att vi har honom försäkrad hos Agria. Annars hade det blivit rejält mycket dyrare! 

Lite roligheter har det dock varit också. Jag for till Mellerud och träffade mina vänner, medan Neo och Jonas hade en myskväll tillsammans. Det var så klart jätte roligt att träffa mina vänner och vi träffades hemma hos Jeanette för att sen bege oss till Wärs för att se Mikael Rickfors. 

Jag har också en hemlighet att avslöja! :) Jag vill dock inte avslöja den riktigt än.... återkommer om den. He he! :) Nu tillbaks till vardagen. Snart dags att bege sig till jobbet så jag får förbereda dagen. So long så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0